Ervaringen met de badplaats Cesme

Ervaringen met de badplaats Cesme.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Cesme.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…

Beste lezers!

Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Cesme is geweest!!!

Gr. Cynthia

Zeker niet veel mensen die naar cesme op vakantie gaan gezien de reacties hier haha
Ik woon vlak bij cesme dus als er eens een vraag komt schroom niet om me te mailen

Herman:vak02:

Hallo Herman, weet jij ergens een plaatsje vlak bij Cesme waar er kan gesnorkeld worden? Goeie tips zijn altijd welkom, voor ons is het de eerste keer.Alvast bedankt!
Julien

Wij zijn een aantal keer met de auto naar Cesme geweest!
Wat een schitterend rustig plaatsje!!! Heerlijk langs de boulevard gelopen, wat gegeten op de hoek bij het strandje, en natuurlijk het kasteel bezocht!!!

Wat een mooie plek!!!

Hee Juken

Cesme is een prachtige plaats waar het water byzonder helder is. Langs de kust zijn er vele mogelijkheden om te snorkelen Ook zijn er diverse kleine onbewoonde eilandjes richting Karaburun en cesmealti hier liggen nagal wat scheepswrakken waar veel prachtige vis te zien is.

Vele mensen hier snorkelen met een harpoen en proberen Cipura te vangen dit is een zeebaars die hier veel gegeten wordt en erug lekker is.

Aan de andere kant van cesme kun je naar seferisar hier is veel griekse oudheid te zien en het huis van moeder Maria Langs de kust zijn daar veel mooie dingen in zee te zien en te vinden.

Veel plezier en veel succes mocht ik nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het

Herman

Beppie

Waar precies woon je?
Cesme is inderdaad een prachtig plaatsje alleen dat rustige kun je er nu wel vergeten Ook al is het niet te vergelijken met plaatsen als Bodrum en Alanya maar Cesme is een uitvalbasis voor de rijken uit Istanbul en Ankara die hier hun vakantie doorbrengen of alleen een weekend.

Je kan heerlijk eten en wat ik zeker zou aanbevelen zijn de mosselen die je op straat of bij de visboer kunt eten deze zijn kant en klaar voorgekookt en opgevult met rijst en peper Een beetje citroen er over en klaar is kees Heerlijkk!!!

Vergeet als je in Cesme bent niet het dorpje Alicati te bezoeken hier hebben ze de bazaar op zaterdag maar het hele plaatsje is beschermd cultuur uit de griekse tijd Alle huisjes zijn blauw wit en het hele dorpje is een idilisch plaatje Eet wat of ga hier zeker eens tee drinken Niet vergeten.

30 Km voor cesme ligt Cesmealti dit is een klein dorpje met een leuke haven en lekker restaurantjes Dit is mijn woonplaats Vanaf Cesmealti kan je de onbewoonde eilandjes voor de kust met een boot bezoeken hier kan je een natuurlijk kleibad nemen wat volgens de bewoners een van de eilandjes was waar niemend anders dan Cleopatra haar kleibad nam om de eeuwige schoonheid te behouden.
Ik zelf doe dit veel en ik moet zeggen dat het heerlijk is. Voor 150 lira kan je hier particulier een boot huren en alle eilanden langsgaan met prive strandjes en zelf een bbq maken op een eiland.

Nou ik hoop dat dit voldoende info is voor Cesme

Succes en veel plezier daar

Herman

Hoi Herman:
Ik woon gewoon in Nederland, maar als wij in Turkije zijn(tenminste meestal als we er langer zijn) huren we een auto en gaan het land echt verkennen…(nou ja, in de omgeving)

En zo zijn we dus heerlijk vanuit Kusadasi op t gemak de kust afgezakt, de top op naar Cesme. In vergelijk met die steden is het er rustig…zeker overdag. We hebben erg genoten.

Hallo Herman en iedereen die hier wat berichtjes heeft geplaatst; Bedankt!
We zijn net terug van Cesme, we moesten er eigenlijk naar een diamanten bruiloftsfeest.
Dit moet je gezien hebben om het te geloven, gewoon schitterend. Maar even bij het onderwerp blijven. Cesme is inderdaad een geweldige plaats; zon, water en steeds een aangenaam briesje.
Maar… ik zou het nog doen maar niet in juli of augustus, het is voor ons veel te heet! 35°C… in de schaduw… en zelfs als je snorkelt, ik ben kaalhoofdig,… je moet veel zonnecreme smeren…
We hebben de omgeving eens bekeken, huis van Maria, Efes, Alicati, …haventjes van Cesme en Dalyan. Het is de moeite maar zoals gezegd zou ik dat eerder in het voor- of najaar doen: minder heet en minder druk (denk ik). Iedereen bedankt.

Juken

Hoi Herman, wij gaan 8 dagen op 19 mei, hoe kun je Cesme het beste verkennen ? auto huren of gewoon traxi, bus ? bijv naar Cesmealti en Alicati
goud tips ??

Hallo,

Ik ga op 21 juli 8 dagen naar Cesme.
Kan iemand mij vertellen wat de prijzen hier zijn?
Is dit hetzelfde prijsniveau als de rest van Turkije of zijn dit de prijzen van een exclusieve luxe badplaats.

Ik hoor 't graag.

Groet Ger

De laatste keer dat ik daar was(met een huurauto) waren de prijzen ‘gemiddeld’. Zelfs iets goedkoper dan Kusadasi. Ik vind het een heerlijke plaats, met een bepaalde rust die ik erg speciaal en apart vond(ik de 25 jr nog niet echt ergens gevonden)

Voor ons is die ‘langtong’ net te ver afgelegen om div tripjes te maken(die wij graag doen) maar anders zou ik er beslist div malen geboekt hebben.

Heel veel plezier