Mijn vriendin en ik gaan vanaf 7 november tot 20 februari naar Australie. We rijden langs de oostkust van Cairns naar Melbourne, dit vanwege het klimaat dat gunstiger is in deze periode. Tickets zijn geboekt, volgende stap is de camper. We hebben besloten te gaan huren. Na wat speurwerk op het net kom ik vaak bij autobarns uit als goedkoopste verhuurder, voor 105 dagen komen we rond de 4100 euro (van cairns naar melbourne is helaas duurder dan de route andersom). We gaan voor een model zoals de Toyota Hiace of iets soort gelijks omdat we hier tenminste in kunnen staan (toch wel fijn voor 3 1/2 maand). Een vriend van me die onlangs is terug gekomen uit Australie heeft ook via autobarns gehuurd en had er goede ervaringen mee.
Nu vroeg ik mij af, voordat we de reservering definitief maken, als er nog meer mensen zijn die bij deze maatschappij hebben gehuurd wat de ervaringen daarvan zijn. Meer tips over camper verhuurders zijn uiteraard welkom.
Toen wij enkele jaren geleden in Darwin waren zijn we langs een vestiging van Autobarn gelopen. Had er nog nooit van gehoord, zag er toen wel netjes uit.
Ik heb ook kort gegoogled op Auto barn australia en dan comments en later review en heb niet veel negatieve dingen gevonden (een heel oude met commentaar van managing director dat betreffende persoon ontslagen is). Moet wel zeggen dat ik niet heel veel bladzijdes heb bekeken. Dit kun je evt zelf even doen.
Het gaf mij in ieder geval een redelijk comfy gevoel.
Ik arriveerde 3 weken geleden in Sydney voor een jaartje working holiday hier in Australie.
Ik heb een job gevonden bij Travellers Autobarn als customer service assistant en ik kan alleen maar zeggen dat het hier tot dusver een toffe tijd is!
Al de staff (allemaal travellers zelf) is gefocust op het zoeken van de juiste wagen voor jouw trip en ze zullen er alles aan doen om je verder te help!
Autobarn is zeker een goede keuze voor je trip.
Ze zijn opgestart in 1993 en hebben dus enorm wat ervaring en kennis opgebouwd.
Om je even wat meer info te geven over de voordelen die je hebt bij hen:
one way rentals: je kan je wagen dus op een andere plek dan de pick up plaats achterlaten
geen limiet op het aantal kilometers dat je rijdt
je hoeft geen 21 jaar te zijn, huren kan vanaf 18
24/7 pechverhelping
standaard verzekering inbegrepen
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje meer te weten bent gekomen over de betrouwbaarheid van Autobarn.
Een vriend van mij heeft vorig jaar bij hen een busje gehuurd en liet me weten dat hij er zeer tevreden van was
Klinkt goed! En gelijk een mooie peptalk over je werkgever
Kan je mij vertellen waarom het huren vanaf Cairns naar Melbourne duurder uitkomt dan Melbourne Cairns? Het verschilt nogal fors vind ik, of kan jij, nu je misschien een nieuwe klant hebt binnen gehaald, het voor een goede prijs regelen?
Prijzen zijn allemaal afhankelijk van beschikbaarheid van wagens eigenlijk.
Als het duurder is om vanuit Cairns te vertrekken wil dat zeggen dat ze ze daar meer nodig hebben omdat ze daar een grotere vraag hebben of verwachten (met de koude daar gaat er nu heel veel volk naar het noorden).
Je mag altijd langskomen bij ons in het kantoor in Sydney ( William Str Kings Cross) voor een quote. Prijs onderhandeling mag ik nog niet op mij nemen aangezien ik hier net nieuw ben sinds maandag maar als je wat rondshopt kan je mss de prijs wat naar beneden krijgen ?
We landen 7 november in Cairns, vandaar rijden we naar melbourne. Even langskomen in Sydney zit er dan niet in denk. Er zit in Cairns ook een kantoor natuurlijk maar is het niet verstandiger van te voren een camper te huren en niet pas als we aankomen? Voor ons is de Toyota Hiace het beste model. We willen iig kunnen staan in de camper en volgens mij zijn deze voertuigen het meest voordelig in prijs.
Maar ik was van plan een mail te sturen naar verschillende camper verhuurders (waaronder autobarns) met wat vragen/wensen van onze kant over een camper in de periode dat wij gaan en de prijs die ze daar voor kunnen geven. Dit lijkt me altijd beter dan alles maar automatisch in te vullen op de website en gelijk akkoord te gaan met de prijs.
Ik stuur het wel direct naar je op, miss kan je er wat mee?
Thanx alvast!
Rob van Eerden (staat ook bij onderwerp in de mail
het is altijd beter om wat op voorhand te boeken want dan is de beschikbaarheid nog hoger en krijg je idd lagere prijzen dan wanneer je hier binnenstapt en de wagen 2 dagen later wil hebben.
Ik zou een e-mail sturen naar info@travellers-autobarn.com.au met al je vragen en deze komt dan zeker bij de juiste persoon terecht !
Je kan ook altijd al wat vragen aan mij richten als je wil, i’d be happy to help you out !
Veel succes met je keuze en hopelijk komt Autobarn bovenaan het lijstje