Ervaringen met Alitalia

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Alitalia

ben amsterdam-malpensa-beirut gevlogen ! Een ware ramp, super onvriendelijk personeel zowel op de grond als in de lucht. De transfer was niet in Amsterdam te regelen; moesten we zelf in Milaan doen, op de vraag wat er met de bagage zou gebeuren was geen antwoord. Aangekomen in Milaan was de transferdesk gesloten. Moesten tijdens de boarding instapkaarten regelen, wat een onbeschoft grondpersoneel, ze genieten er zichtbaar van passagiers te vernederen. Ik ben en blijf ten alle tijden vriendelijk, maar toen ik als antwoord op mijn vraag, waar mijn bagage was, kreeg “why don’t you eat your own shit” toen knapte er zelfs bij mij iets. Laat ik verder maar zwijgen over de beenruimte, eten en hygiene aan boord.
Alitalia nooit meer !

tsja alitalia.

ze vliegen iedere dag van milan malpensa naar accra. nou mocht het zijn dat de vlucht van de dag dat ik reisde niet volgeboekt was en de vlucht van de dag daarna ook niet. dus wat doen ze, ze annuleren de vlucht, dat is voor hun goedkoper. Ze zetten ons in een hotel in de middle of nowhere en worden bij de vlucht van de volgende dag gezet.

service erom heen was gewoon slecht. chagerijnig en alsof dit ons probleem was en niet het hunne. het vliegtuig had al een uur geleden moeten vertrekken en er was gewoon niemand te zien. toen kwam er iemand en in plaats van dat ze een publiekelijke mededeling doet gaat ze aan iedereen uitleggen wat er aan de hand is. zeggen ze eerst dat er 5 uur vertraging is, terwijl ze allang wisten dat het vliegtuig helemaal niet meer ging vertrekken. na 4 uur werden we opgeroepen, ging ze weer aan ieder individueel uitleggen dat het geannuleerd was en dat we naar een hotel gingen.

Voor mij ook liever niet meer

Ik ben vorige maand met Alitalia van Amsterdam naar Tokyo gevlogen met overstap in Milaan.

Bij aankomst op Schiphol bleek mijn vlucht naar Milaan vertraging te hebben, waardoor ik nog maar een half uur had om over te stappen in Milaan, na hard rennen toch de volgende vlucht gehaald. Ik ging er al vanuit dat mijn bagage het vliegtuig wel niet zal halen maar Alitalia liet de vlucht naar Tokyo met vertraging weggaan zodat ze nog alle bagage van alle passagiers met vertraging mee konden nemen. Netjes en op zich viel de vertraging naar Tokyo ook reuze mee, nog geen uur.

Op de heen en terugvlucht van en naar Tokyo, aan boord veel beenruimte en goede keuze aan films aan boord met je eigen schermpje in de hoofdsteun voor je. Het personeel was vriendelijk je kreeg genoeg drinken en thee en koffie en het eten was (wonderbaarlijk) heerlijk, je kon kiezen uit Italiaans en omdat het een vlucht naar Japan was ook Japans eten en naast gewone thee dus ook Japanse groene thee.

Mijn ervaring met Alitalia (let wel dit was de 1e x dat ik met Alitalia vloog) was goed.

Mijn ervaring met Alitalia naar Athene is wel redelijk.
De service vond ik prima. De crew was erg vriendelijk. Wat de beenruimte betreft weet ik het niet, ik ben namelijk niet zo lang.

Het ontbijt kwam echter wel te laat, terwijl alle andere passagiers al wel hadden. Dit losten ze op door een flesje wijn aan te bieden. Drie flesjes wijn later kwam eindelijk het ontbijt.

Ook had Alitalia vertraging, waardoor ik mijn vliegtuig miste op Milaan. Gelukkig was mijn overstapvlucht met KLM, die binnen drie kwartier een extra vliegtuig inzetten zodat we niet drie uur hoefden te wachten

Vorig naar met Alitalia naar Rome gevlogen, op de heenweg een nieuwe Airbus A320, luxe stoelen met veel beenruimte, dat is wel even wat anders als Transavia! Lekker eten, keurig op tijd. De terugvlucht in de MD-80 was wel wat krapper maar wederom keurig op tijd. Niks meer dan lof over Alitalia!