Ervaringen meivakantie op Rhodos

Hey allemaal!

30 april ga ik met een vriendin voor 1 weekje naar Rhodos. Ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd! Hoop dat het er wel al een beetje zonnig is, maar dat denk ik haast wel want in Turkije is het rond die tijd ook al wat warmer :slight_smile:

Gaan er toevallig nog meer mensen in die week naar Rhodos? Wij zitten in hotel Faliraki Beach, in Faliraki dus…Of mensen met ervaringen? Kom maar op, ik hoor ze graag!

xxx

:greece:

Opnieuw wat laat om te antwoorden, mar ik geef even m’n mening over Rhodos. Het is een enorm prachtig eiland om met de auto te verkennen, in 2 dagen (daarom niet achter elkaar) kan je alles van Rhodos zien. Wat ik vooral prachtig vond is Prasonissi, een paradijs voor surfers. Dit is echt heel indrukwekkend om te zien, langs de ene kant veel golven en langs de andere kant een stille zee.

Ook prachtig om te zien is Rhodos-stad, daar is het heel gezellig om te vertoeven. Het kasteel is fan-tas-tisch, nog een aanrader om te bezoeken. Het enige kleine nadeel van Rhodos-stad is de weinige parkeerplaatsen, je moet vroeg zijn om een goede plaats te hebben.Voor mensen, die van historsiche bezienswaardigheden houden, is Lindos zeker top. Het kan wel erg broeierig zijn in dit klein stadje. Voor de mensen met een mindere conditie kan je altijd een ezel nemen om de akropolis met het kasteel te bezoeken.

Rhodos is zeker een aanrader qua Grieks Eiland, we zijn al meerdere malen naar de Griekse eilanden geweest, maar dit was gewoon onze beste ervaring!