Rhodos!

Hallo,

Wie gaat er deze zomer ook naar Rhodos?? Tussen 19 juli en 31 juli?? En heeft iemand nog leuke tips wat je op rhodos zeker moet bezoeken/ doen??
Alvast bedankt!

Hallo marijke,

Rhodos is mooi. Vooral het oude gedeelte van Rhodos-stad. Ik ben in de herfstvakantie geweest. De temperatuur is dan ideaal om iets te ondernemen. Wij hebben daar dus veel gedaan. Lindos is erg mooi om te zien. Er is een Acropolis op een berg. Je kunt er met de bus naartoe en met de boot. Je gaat naar boven met de trap of ezel. Deze excursie is meestal 's ochtends i.v.m. de temperatuur en drukte.
Een boottocht naar het sponzeneiland Symi is ook een aanrader. Wij bezochten eerst aan de ene kant van het eiland een klooster en voeren daarna verder naar een stadje. Ik raad je aan deze excursie niet bij de reisorganisatie te boeken, maar aan de Mandraki-haven in Rhodos-stad. Dit is veel goedkoper en je kunt zelf beslissen op welke dag je gaat. Er is natuurlijk nog veel meer te doen. Te veel om op te noemen!

Gr. Inge

Let op de temperatuur, die is straks dik boven de 40 graden
De Vlindervallei (niet zoveel vlinders meer maar wel een mooi stukje natuur) is dan een verademing.
Verder inderdaad Lindos, je kunt een dagtocht per ferry naar Turkije overwegen, en excursies bij de reisleiding zijn altijd duur.
Boottochten incl eten: stel je van het eten niets voor, dat is heeeeeel simpel.
Uitgaan: Rhodos stad.
Nederlands restaurant, Ixia ; vanuit Rhodos stad gezien vlak na Hotel Rodian Amathus Beach, iets van 200 meter verder aan de linkerkant van de weg, na een paar " supermarkten".
Have fun!

:smiley:
Hey, ik ga deze zomer ook naar Rhodos (de 23e)… lijkt me echt geweldig!!! en bedankt voor de tips!!
B)
Rene