Ervaringen Kinabatangan River Cruise

Hallo,

Ik ga in augustus/september naar Borneo. Ik heb mijn plan al een beetje getrokken en zit eigenlijk nog met 1 open vraag: welke Kinabatangan River Cruise zal ik doen?

Graag hoor ik van mensen die dit al gedaan hebben welke tour ze gedaan hebben en hoe dit bevallen is. (bijvoorbeeld: hoe bevielen de wandelingen, welke plekken heb je bezocht, waar sliep je, etc.). Gewoon een algemene indruk van een bepaalde tour/verblijf.

Ik ga veel duiken op mijn vakantie en wil ook nog wat jungle en wildlife zien, dus dat is wat ik in Kinabatangan zoek.

Alvast bedankt!
Heleen

Wij hebben het gedaan, maar niet heel uitgebreid. Twee nachten geslapen bij de rivier, en twee rivier’cruises’ gedaan (een 's ochtends en een tegen de avond). Veel neusapen en natuurlijk makaken gezien. Verder veel mooie vogels en een krokodil. We hebben geen wandelingen gemaakt. Wel nog wilde(!!) orangutans gezien bij onze accommodatie!

De accommodatie die we hadden was de beste accommodatie die we in heel Maleisië gehad hebben, en met afstand! The Last Frontier Boutique Resort, geleid door de Vlaamse Gert en zijn Chineese kompaan. Echt ontzettend mooi gelegen en heel erg gastvrij. We voelden ons er echt thuis. Ook heel veel geleerd over Maleisië en de plaatselijke cultuur van Gert en zijn kompaan. En heel lekker gegeten.

Dus: al met al zeker aan te raden. Wij waren er trouwens ook eind augustus/begin september, maar dan twee jaar terug.

Duiken kun je trouwens niet in Kinabatangan, maar ik neem aan dat je doorreist naar Sipidan/Mabul? Wij zijn daar niet geweest, maar een collega van mij eerder dit jaar wel en die was daar ontzettend enthousiast over. Mooiste plek waar ze ooit geduikt had. Ze had de permit voor Sipidan wel op tijd moeten regelen geloof ik…

1 like

Bedankt voor je reactie! Is het dit resort: http://www.thelastfrontierresort.com/mainpage.html?
Ziet er wel goed uit in ieder geval. Ik zal eens contact met hen opnemen.

Wij gaan inderdaad duiken op Sipadan, als het goed is dan wordt de permit voor ons gereserveerd. :slight_smile:

Dat is inderdaad het ‘resort’. Resort is een groot woord trouwens; er zijn maar vier kamers. En ‘boutique resort’ klinkt nogal luxe, maar dat valt ook wel mee. Alhoewel het wel stukken luxer zal zijn dan bijv. Uncle Tan :P. Je hebt gewoon een simpele kamer met badkamer met warm water. Allemaal netjes en schoon, en best sfeervol zo boven op een heuveltop. Leuk overdekt terras / uitzichtpunt waar het eten wordt geserveerd.

Wij hadden wat moeite met reserveren omdat er niet op mail gereageerd werd. Achteraf bleek dat te liggen aan het slechte internetbereik op de heuvel. Bellen werkte bij ons wel prima :-).

deze is zeker een aanrader ken Gert zeer goed reeds 3 maal geweest.

Gelukkig, want ik heb inmiddels bij hen geboekt. Ga pas in september, maar heb er al veel zin in!

zal u zeker bevallen daar en doe de groeten van mijn, Bernard woon aan de berg Kinabalu