Ervaringen Hotel Sandos Caracol Beach Resort & Spa

Wij gaan eind 2007 (dat duurt dus nog effe ) naar mexico
We willen eerst de rondreis wonders of mexico doen met Kuoni deze duurt 7 dagen .we willen deze reis omdat die niet over de grens gaat en dus in mexico blijft en omdat aqau azul erbij in zit .Tot dusver heb ik geen andere touroperator kunnen vinden die deze reis precies ook zo aanbied.Na de rondreis willen we een strandverlenging en nu hebben we gekeken welke hotels er in de gids van Kuoni staan,en sandos caracol beach resort & spa lijkt ons wel iets.Heeft iemand ervaring met Kuoni en eventueel de rondreis wonders of mexico met hen gedaan.En heeft iemand ervaring met hotel sandos caracol beach & spa.
alvast bedankt voor reacties!
gr.Fransje en Matty

Hoi Fransje en Matty,

Ik ben in December 2006 naar Sandos Caracol geweest en het is het mooiste en fijnste resort waar ik ooit ben geweest.
Het is Super deluxe, heel de dag door eten en drinken en dan ook echt letterlijk heel de dag door.je slaapt in hotelkamers die in gebouwen zitten niet hoger da 3 verdiepingen dus er is heel veel sfeer.
De mensen zijn zo vriendelijk en doen alles voor je. Met een taxi zit je in in minder dan 5 minuten in Playa del Carmen Centrum, maar alles wat je nodig hebt kun je ook vinden op het resort zelf, van avondmarktjes, winkeltjes, barretjes en restaurants…voldoende animatie er is een groot theater aanwezig op het resort. er zijn 6 restaurants, 2 buffetrestaurants, er is echt van alles te eten, het buffet is 30 meter lag en er is voor ieder wat wils en 3 a la carte(ook all inclusive)Kortom het resort is groot dorp, maar er hangt een sfeer van rust doordat er allemaal tropische tuinen zijn aangelegd.
Het resort ligt aan het strand en er zijn voldoende ligbedden en parasols er zijn 4 zwembaden, allemaal heel mooi…ik kan niet genoeg lof uitspreken over dit resort wij gaan dit jaar zeker terug.
Alvast heel veel plezier gewenst…
Groetjes

Bedankt voor je reactie klinkt erg goed moet ik zeggen.Ik heb nog een paar vraagjes voor je : hoe is de zee voor het hotel? Zijn er veel golven of is de zee rustig? Liggen er veel stenen in het water zodat je waterschoentjes moet dragen? en kan je voor het hotel ook snorkelen of is daar niet veel te zien en moet je voor het snorkelen een trip boeken (wat snorkelen betreft zijn wij erg verwent omdat we in december 2006 in Bayahibe waren in de Dominicaanse Republiek en daar konden wij direct vanaf het strand voor ons hotel op 3 of 4 plaatsen snorkelen maar dit is nu niet het belangrijkste want we willen een weekje relaxen na de rondreis van een week)
groetjes Fransje en Matty

Hoi Fransje en Matty,
Met snorkelen in de zee voor het hotel heb ik geen ervaring, wel hoorde ik van veel mensen dat Cozumel (een eiland dat te bereiken is via een veerboot vanaf Playa del Carmen)een paradijs is voor duiken en snorkelen.(op eigen gelegenheid naartoe gaan, scheelt veel geld)
Ik heb zelf een jeep Safari geboekt bij Holland International, waar je zelf mag rijden en ook een boottocht gaat maken enn dan wilde dolfijnen en reuze zee schilpadden gaat opzoeken en waar ook gesnorkeld werd. ik moet zeggen dat dat heel mooi was.
Maar er zijn genoeg trips die worden aangeboden, kijk eerst ook even in playa del Carmen zelf, waar heel veel toeristen buro’s zijn die snorkel trips aanbieden.

De zee voor het hotel is heel rustig alleen zijn er door de orkaan veel rotsen in het water terecht gekomen waardoor waterschoenen wel zijn aan te raden. Ik heb zelf geen hinder ondervonden van die rotsen.

Als relaxen het belangrijkste is zit je bij dit resort perfect.
Dit hotel ligt 5 km van het centrum van Ppaya del Carmen vandaan(met de taxi ben je er zo), maar daar moet je ze absoluut niet op afrekenen,het is 1 van de vele redenen waarom het resort zo ruim en mooi is, je zal je geen seconde vervelen in dit resort!

ps. Mochten jullie van dolfijnen houden boek dan een excursie bij Atlantida Parc Nizuq Wet and Wild en kies dan voor de optie Trainer for a Day, is een prijzige Excursie(180 Dollar)maar zeker de moeite waard, je zwemt heel de dag met dolfijnen, gaat ze voeren, trainen en ook zwem je met baby dolfijntjes…Een uurtje zwemmen met dolfijnen is zonde omdat dat maar 40 dollar scheelt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel…

Groetjes

hallo mensen heeft er voor mij iemand het mail adres van dit hotel of telefoonnummer.
Wij willen graag daar trouwen en weet niet zeker of dat daar kan.
groetjes petra

Sorry dacht dat deze niet lukte daarvoor staat hij hieronder nog een keer.

hallo reisgangers,

Heeft er voor mij misschien iemand hun telefoonnummer of mail adres. Wij willen graag trouwen op dat resort maar kan nergens hun verdere gegevens vinden.
Voordat ik boek wil ik wel graag weten of hun daar aan mee willen werken.

Met vriendelijk groetjes petra:zon02:

Hallo Petra,

Wat leuk! Ik heb zelf in sandos caracol gewerkt en je kan daar trouwen!!!
Ga even naar deze site: www.sandoshotels.com
Hier kun je telefoonnummers en dergelijke vinden

groetjes Esther

Bedankt voor je reactie. Ik heb ze gelijk gemaild. Weet jij hoe ze het daar doen want ik heb nog geen mail terug gehad en ben erg nieuwschierig.
Groetjes petra

Bij mij duurde het en paar dagen dacht voor ik iets hoorde.

Hallo,
Wij zijn in januari 2008 in het resort geweest.
Helaas hadden wij al na een week zoiets van, we willen naar huis.
Het resort is prachtig, het eten was ook helemaal goed. Variatie en hoeveelheid was helemaal top.
Alleen het personeel was totaal niet klantvriendelijk, alles draait om geld en dat lieten ze ook duidelijk merken. Weet dat je de obers aan de eetzalen af en toe fooi moest geven. Doe je dit niet en kom je weer terug op dezelfde plaats, dan helpen ze je niet meer. Dus de tafel werd niet afgeruimd, ze komen niet meer aan je tafel om koffie of thee in te schenken. Sommige personeel aan de bar waren zo arrogant. Coctails waren meer limonade drankjes en vroeg je om ietjes meer alcohol dan schonken ze je hele glas vol en begonnen ze in het Spaans (wat jij dus niet verstaat) vermoedelijk te schelden.
Twee kamers van de drie stonken naar een rioollucht, we hadden 3 kamers met yacuzi en dus niet een van de goedkoopste. Het personeel deed er niet veel aan, ook niet op onze aandringen.
Wij hadden geregeld dat wij 3 kamers in een gebouw zouden krijgen, we hebben nml een autistische zoon die wij graag zo dicht mogelijk bij ons wilden hebben. Ook hadden wij dit met het resort via email geregeld. Bij aankomst was het vol en niet meer te regelen. Beloofd werd dat het twee dagen later geregeld zou worden. Na twee dagen was en werd er dus niets geregeld. Ook niet na een gesprek met de manager (BEN) welke Nederlands was. Hij vertelde ons dat de mensen met een goud bandje (de meeste andere touristen kregen een blauw bandje om de pols) voorrang kregen op alles. Dit waren dus vooral de rijke Amerikanen, waarvan het resort er vol mee zat. Dus weinig kans op een ligstoel bij het zwembad en strand. Tenzij je om 6 uur in de ochtend op je stoel ging liggen.
Verder moet je oppassen dat je niet bestolen word tijdens het wisselen van je geld. De wisseltruc kennen zij daar ook en zullen deze zeker op je proberen toe te passen. Bij ons is het hun ook gelukt, dus weg 50 euro.
De zee was absoluut niet toegankelijk om in te zwemmen. De zee zit vol rotsen en stenen. Dus kortom we hebben tijdens de vakantie niet kunnen zwemmen in de zee bij het Hotelresort 4 of 5 sterren.
Voor ons was het allemaal een teleurstelling en het was zeker geen goedkope vakantie. Alle pretparken kosten rond de 80 dollar en dat is dus alleen de entree.

Vervelend hoor als ik dit hele verhaal zo lees asl je vakantie zo tegen valt het is inderdaad toch veel geld wat je betaald.
Wij zijn er in december 2007 geweest
Wij hebben echt helemaal geen problemen gehad zeer vriendelijk personeel elke dag weer opnieuw met en zonder fooi.Een paar keer een kleinighiedje op de kamer gehad wat meteen verholpen werd en daarna werd er nog een paar keer gebeld of alles naar wens was.Cocktails waren prima met flink wat alcohol erin.
En inderdaad er lagen behoorlijk wat rotsen (dit is erger geworden door de orkanen van afgelopen jaar)maar wij vonden een oplossing door bij de selectclub op het strand links te lopen een verlaten strand waar we heel erg goed zo de zee in konden lopen en geen stenen te zien daar.
Wij hebben het er zo goed na onze zin gehad dat we dit jaar december terug gaan naar het zuster hotel sandos playacar dat willen we ook graag een keer bezoeken en er is voor ons nog zoveel te doen wat we afgelopen jaar niet gedaan hebben doordat we eerst een rondreis hadden en toen verlenging in sandos caracol en dus tijdens de verlenging niet veel gedaan hebben in de omgeving en die dingen gaan we nu wel doen.

gr.Fransje