Ervaringen gevraagd Oost-Afrika Overland trip

Hallo reizigers.

Mijn lief en ik zijn nu 16 maanden in Azië en Oceanië aan het backpacken geweest en nu staan we in de startblokken om na een tussenstop in NL naar de Amerika’s te gaan. Wederom makkelijk te bereizen continenten (denk ik.)

Ergens in 2011 hopen we oost-Afrika te kunnen doen. Maar hoe?
Ik denk dat we onszelf tegen die tijd wel aardig ervaren in t reizen kunnen noemen maar we hebben geen idee hoe leuk/ makkelijk/ veilig het is, of we al backpackend wel de parken in kunnen enz.
Een auto kopen is niet echt wat voor ons, we kunnen nog geen band verwisselen:tssk:
Mijn vraag is:
heeft er iemand ervaring met georganiseerde overland tours?
Zo’n vrachtwagen gevuld met twintigers, weken bij elkaar op de lip klinkt niet echt aantrekkelijk.
ik hoop dat mijn vooroordeel niet klopt en dat het een goede manier is om de eerste paar landen mee te zien. Afhankelijk van de beste reistijd en veiligheid willen we van Zuid-Afrika naar Ethiopië of evt.tot Egypte, of vice versa.
Oh ja, wij gaan dan al 41 en 37 jaar mee…

grtz Martine :wereld:

Wil je niet toevallig onze camper kopen in de USA???

Nee sorry, geen interesse. Omdat we blijkbaar toch weer tijd tekort komen (ja, zelfs als je een jaar of vier hebt, " de wereld is klein" ?! onzin) blijven we maar een week of vier in de USA. Maar als je um wil verhuren in juni, laat maar horen.