ervaringen drone gebruik Vietnam

Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het gebruik van een drone van/naar en in Vietnam. Regelgeving die ik online kan vinden blijft redelijk vaag. Ik ben er uit dat het volgens mij offcieel alleen mag met een goedkeuring van de overheid (die je eigenlijk niet krijgt), maar zie veel opmerkingen dat het vaak door de vingers gezien wordt.

Heeft iemand ervaring met het reizen door de duane en drone gebruik in Vietnam?

Alvast bedankt!

Specifiek voor Vietnam weet ik het niet, maar het ligt voor de hand dat je geen drone mag gebruiken bij overheidsgebouwen, het mausoleum van HCM en militaire zones (o.a. grensgebied met China). Bij sites zoals de citadel en tombes in Hue kan ik me ook voorstellen dat ze geen toestemming geven omdat je ‘overlast’ kunt veroorzaken. In natuurgebieden lijkt me minder snel een probleem.
Google eens op “ricketson arrested”. Dat is weliswaar in Cambodja, maar dan weet je dat je behoorlijk in de penarie kunt komen. Die ‘rare snuiter’ zit namelijk nog steeds vast.
Johan

Hallo B,

Ik moet je schrijven dat ik hier niets van weet en even op internet heb moeten zoeken.

Ik heb gevonden dat je altijd, bij de douane moet aangeven dat je een drone hebt.
Daar moet je aantonen dat je een vergunning hebt; welke je bijna altijd geweigerd is en dus deze weg is onmogelijk.

Misschien helpen je deze links je wat verder?

tuoitrenews.vn/society/29767/vietnam-users-need-permission-to-fly-camera-drones-defense-ministry
http://vietnamnews.vn/society/392872/drones-fly-in-vn-without-licenses.html#8iJpQiyG7Wzdvyip.97

Hoop dat je dit meer verder kan helpen?

Gr.
Ton.

Heren,

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb inmiddels ook gevonden dat je veelal een document van de Vietnamese overheid nodig hebt wat je waarschijnlijk niet krijgt… Jammer, maar dan hebben we extra tijd om het natuurschoon in ons op te nemen ipv op de gevoelige plaat te leggen :slight_smile: