Ervaringen Argeles Sur Mer

Dit jaar ga ik waarschijnlijk met een vriendin naar Argeles sur Mer. Het plan is om naar camping ‘front de mer’ te gaan.
Wie is wel eens in Argeles sur mer geweest of zelfs op die camping en kan daar iets over vertellen. Ook over activiteiten die je daar of in de omgeving kunt doen.

hallo,

Ik ben in argeles geweest en ook op camping front le mer

leuke camping waar je in het zwembad je lekker kunt afspoelen van al het zoute water en zand. (mag overigens niet :wink: ) camping ligt redelijk dichtbij het centrum en boulevard aan het strand. centrum van argeles is iets verder weg.

Er zijn veel leuke kroegjes/terrasjes en een aantal discotheken, waaronder een openlucht dicotheek in een plaatsje op een 15 minuutjes rijden vanaf argeles. PLaats weet ik niet meer.

Wantilancafe staat me nog erg bij. bijna elke avond live muziek en vaak dansen op straat. en super grote cocktails. in de buurt kun je mooi wandelen/paardrijden fietsen enzo.

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt met deze camping.

groeten Roaldinho

Hai,

Ik ben twee keer in Argélès sur mer. Ik vond het de eerste keer zo leuk dat ik weer ben gegaan. (zomer 2000 en 2001).
De eerste keer zat ik op een andere camping en de tweede keer op front du mer. Ligging van de camping is prima. Hoewel X-travel helemaal achterin zijn tenten heeft is het lopen naar het centrum hierdoor een stukkie langer. Maar niet verlend vond ik.
Gezellige sfeervolle boulevard, met leuke barretjes, kroegen en twee disco’s . De opluchtdisco (Indigo) is zeker de moeite waard. Toen ik er was werd er iedere week een schuinparty daar gehouden.
Het sanitair is redelijk, warme douches.
Ik wens jullie een fijne vakantie

Groetjes

Ik ga ook naar Argeles dit jaar!!! Ik ga alleen met een reisorganisatie(vinea) :stuck_out_tongue: .
Misschien komen we elkaar nog tegen B) :smiley: .

Veel PLEZIER i.i.g.

Thijsz

Hey Thijs,
Wat leuk dat je met vinea mee gaat. De eerste keer was ik ook met Vinea gegaan. Ik zat toen in een groep met 20 meiden en 6 jongens… dus je hebt het voor het uitzoeken haha! De camping waar Vinea toendertijd haar tenten had staan was op 1 minuut lopen van het strand en de gezellige boulevard.
Fijne vakantie

Groetjes irma

Dank je Irma voor de informatie. Ik heb nu nog meer zin :stuck_out_tongue: :smiley:

Groetjes Thijsz.

Heyyy leuk, ik en mn zus gaan ook naar Argeles sur Mer, op camping Front de Mer. Van 4 juli tot 14e. Deze info stond op x-travel.nl (heeeerlijk goedkoop, ik ga incl alles voor 160 euri:)):

Er zijn weinig plekken in Frankrijk waar je zo goed kunt uitgaan als in Argelès. De cocktailbar Exotic, met als specialiteit de Sex on the Beach, de bruine kroeg Carnaval, de discobar Wantilan, de gezellige El Cohibra-bar en natuurlijk de Texmex. Ook op discotheken-gebied heeft Argelès veel te bieden. De partynight in de Kiss, de superschuimparty in de Indigo, de Hollandse avond in de Playa… stuk voor stuk topavonden in en rond Argelès. Argelès sur Mer is echt zo’n gezellig toeristenstadje. Het heeft echter weinig met het echte Frankrijk te maken. Argelès Ville en Collioure brengen je wel dit echte Frankrijk! Leuke terrassen, pittoreske pleintjes en steegjes, alpinopetjes en lekker eten. Argelès is wel de ideale uitvalsbasis voor excursies naar Spanje (Barcelona, Girona, Lloret) en naar de Pyreneeën (raften, hydrospeed, canyoning). Waar anders vind je zoveel actie en natuurschoon bij elkaar?! Maar het is zeker ook de plek om weg te zwijmelen op het strand, met je voeten in de Middellandse Zee.

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar ook naar Argeles sur Mer, samen met een maat van me. We gaan 17 dagen met Traxs en vertrekken op 25 juli. Ben dr nog nooit geweest maar heb dr al ongelooflijk veel zin in. Nog meer luitjes die in dezelfde periode gaan?

Groeten,

Siebe

ik ga in dezelfde periode ongeveer.
ik vertrek als het goed is 1 augustus (moeten de boeking alleen nog ff definitief maken) samen met mijn vriendin.
Ben er 2 jaar geleden ook al geweest (toen ook met vinea) en het is er echt erg vet!
Indigo schuimparty is inderdaad zwaar aan te raden.
Queops, een van de clubs daar, daar zijn vaak veel Nederlanders te vinden.
Dagje Barcelona is btw ook leuk.
en elke avond voordat we uitgingen cocktails drinken in de exotic.

Hallo iedereen
Wij (5 man) gaan met de camper richting het zuiden van frankrijk en
zoeken de beste plaatsen om uit te gaan/ aan het strand te liggen/
plezier kunnen hebben.
Het enige probleem is: wij gaan op 3 juni al, dus we komen in zuid
frankrijk aan op 4 juni. Is er dan uberhaupt al wel wat te beleven in
Argeles sur mer? Anders denken we erover om door te
rijden naar Noord spanje (Lloret de mar etc.).
Alvast bedankt voor de reactie!

Hai,

Ik denk dat je dan beter kan doorijden naar Loret. Maar ik spreek niet uit ervaring, omdat zelf altijd in Augustus op vakantie ga. De hoogseizoenen zijn juli en augustus, dus dan neem ik aan dat er stuk minder toeristen zijn en minder te doen is zeker in een plaats zoals Argeles. En lloret is een groot discoparadijs… Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

hoi hoi, wij gaan met zijn vijfen (3 meisjes 2 jongens) naar argeles en staan ook op camping front de mer! we hebben alle vijf echt super veel zin! we gaan in de periode van 18/7 tot 3/8… wie gaat er dan nog meer?? reageer! tot dan… xx kaja

Jow,
Zoals ik al eerder zei ga ik samen met een maat van me op 25/7 die kant op voor 17 dagen.

Groeten,

Siebe

Haai!

Wij (mijn vriend en ik, allebei 23) gaan ook naar Zuid-Frankrijk, in eerste instantie richting Nice maar het gaat ons vooral om de gezelligheid en als we die niet in Nice kunnen vinden rijden we langs de Middellandse Zee verder richting Argelès of die kant uit. Het lijkt ons in ieder geval erg leuk om in contact te komen met mensen die ook die kant op gaan in de periode van 24 juli tot en met 14 augustus zo ongeveer. Nou, mail me maar of voeg me toe op msn als jullie soortgelijke plannen hebben! loesvisser81@hotmail.com

Groetjes,

Loes

Zo te zien genoeg tips voor Argeles. Ik heb er ook nog een.
Bewaar je lege cola fles en ga naar het wijnbarretje van de Caves Cooperatives op straat. Daar kan je in je eigen fles wijn van de tap kopen voor een heel zacht prijsje.

hai,

wij gaan dit jaar ook weer naar Argeles. Was vorig jaar echt top!
vorig jaar zaten we op camping la marende. dit jaar gaan we naar camping front de mer (dit ligt nl wat dichter bij de boulevard, dan hoeven we niet zo ver te lopen :smiley: )

we gaan van 4 t/m 14 juli en reizen met x-travel. zijn er nog meer mensen die in die periode naar Argeles gaan laat het me dan ff weten

Wij gaan met z’n 5 en heen, 5 jongens uit Hardenberg. Wij vetrekken op 15 juli vanuit Zwolle en we blijven 10 dagen. Wie gaan er dan nog meer heen rond die tijd? Mail ons dan of voeg ons toe met MSN: noorseblackjack@hotmail.com

Wij zullen er in ieder geval voor zorgen dat het een ongelovelijk feest gaat worden!! Groeten allemaal van

The Blackies :smiley: B)

eeeej mensjes,

ik heb alleeen nog maar goede dingen over argeles gehoord en daarom ga ik ook daar naar toe op vakantie, ik ga naar camping front de mer ofzoiets via travelexpress!!! ik ga samen met eeen vriendin van me!!!
dus word vast reuze gezelligggg!!!
ik vertrek maandag 18 juli en blijf 10 dagen!!!
mss tot dan,
:stuck_out_tongue:
xxxies Suus

Misschien dat ik jullie nog tegenkom, ga dr op 25 juli voor 17 dagen naartoe met een maat van me

jah wie weet :stuck_out_tongue: altijd gezellig toch!!!
ik zou zeggen argeles here we come :stuck_out_tongue: