Op 23 oktober vlieg ik richting San José met Condor. Op Santa Domingo (Dominicaanse Republiek) zal een tussenstop gemaakt worden van ca. 2 uur. Volgens de boeking vervolgt hetzelfde toestel de vlucht richting San José, dus een overstap is het niet. Weet iemand of je bij deze tussenlanding het vliegtuig moet verlaten en door de douane moet etc.? Condor geeft alleen een telefoonnummer voor vragen, vandaar dat ik het eerst hier (gratis) probeer.
Hoi Hoi, wij hebben vorige week dezelfde vlucht genomen (Brussel - Frankfurt, Frankfurt - SD, SD - San José), in Santo Domingo moet je het vliegtuig verlaten, wachten in de mini-gate en dan mag je er weer op. We moesten niet via de douane passeren. Wel was het wat saai om gewoon te wachten, we waren ook erg moe tegen dan!
Veel succes! En ik wens je een fijne tijd in Costa Rica, prachtig land!!
Ervaringen met Condor? Ik vind het de meest verschrikkelijke vlucht die naar Costa Rica te maken is, maar het is de enige maatschappij die enkele reizen aanbiedt.
Voordelen Condor:
Enkele reis is verkrijgbaar (toch niet erg goedkoop)
Warsteiner te krijgen, voor 3 euro
Laptop als cabinebagage bovenop de handbagage
Nadelen Condor:
Geen airmiles in een fatsoenlijk punten systeem
20kg bagage is gewoon erg weinig, een lege koffer is al een kilo of 6
6 kg handbagage is echt absurd weinig
15 euro om online in te checken met stoel voorkeur
5 euro om online in te checken zonder stoel voorkeur
Het vliegtuig heeft geen personal entertainment system
Een koptelefoon voor de centrale video mag je kopen
Je verhongert tijdens de vlucht als je geen eten mee neemt
Aankopen kunnen pas met creditcard betaald worden boven de 20 euro, zonder cash dus geen Warsteiner
Geen verstelbare hoofdsteun
Hoe overleef je de vlucht?
Neem je eigen koptelefoon mee
Als je een (veel) te zware handbagage ga dan pas laat naar de gate, tijdens het wachten zoeken ze mensen uit om de koffer te wegen.
Vul wat shampooflesjes (minder dan 100ml) met rum of wodka, en giet die tijdens de reis door de cola/jus d’orange of neem een slaappil voor de reis
De tussenstop is inderdaad uitstappen, er zijn nog maar weinig dingen open op het vliegveld en de terminal wordt momenteel verbouwd. Ondanks de verbouwingen kun je wel naar andere delen van het vliegveld lopen die wat gezelliger zijn.
Ik dacht altijd dat Continental slecht was, maar de volgende rit naar NL gaat toch weer via de VS.