Ervaring taalschool Sol Latino in Quetzaltenango

Afgelopen jaar ben ik mijn reis door Centraal-Amerika begonnen door Spaans te studeren bij Sol Latino in Quetzaltenango. Na 4 weken een-op-een lessen gevolgd te hebben heb ik een goede basis van de taal en kan ik gesprekken voeren met de lokale bevolking, wat absoluut een verrijking is voor je reis.

De lessen zijn goed georganiseerd. Voordat je begint maak je een test om je niveau te bepalen, waarna je leraar een plan maakt voor de week. Hierbij kun je ook zelf aangeven wat je zelf graag zou willen leren. Voor mij was bijvoorbeeld gespreksvaardigheden mbt reizen belangrijk. Door deze gepersonaliseerde aanpak, zijn de lessen erg effectief, je leert immers op je eigen snelheid en je kunt je richten op je zwakke punten.

Wat ik fijn vond aan deze school, was ook de persoonlijke aandacht die er was voor alle studenten. Als er iemand ziek was werd er geregeld dat er iemand mee naar een arts ging, verjaardagen werden gevierd met taart en verjaardagsliedjes en op je laatste lesdag is er een kleine ceremonie waarbij je je diploma overhandigd krijgt.

Tijdens mijn verblijf in Quetzaltenango verbleef ik bij een Guatemalteeks gastgezin, dat tevens door de school geregeld was. Het gezin bestond uit een vader, moeder en twee jonge kinderen. Het gezin sprak alleen Spaans, maar gelukkig gaf dit geen problemen. Tijdens je verblijf bij een gezin krijg je drie maaltijden per dag, die je samen met de familie nuttigt. Als je bij een gastgezin wil verblijven, zou ik ook zeker vragen om een gezin met kinderen omdat je met kinderen goed je Spaans kunt oefenen.

Samengevat, ik heb een geweldige en leerzame tijd gehad bij Sol Latino en kan het iedereen aanraden die graag Spaans wil gaan leren!

Hoi, dit klinkt goed, ik heb hetzelfde plan eind vh jaar. Heb je ook vrijwilligerswerk gedaan via de school?
Grtjs Ireen

Hey Ireen,

Ben jaloers op je! Kan ik met je mee?:slight_smile:

Ik heb geen vrijwilligerswerk gedaan via Sol Latino, maar ik weet wel dat de school een project ondersteunt met kinderen waar een student van de school ook vrijwilligerswerk deed. Volgens mij zijn er vrij veel projecten in Xela, dus er zal vast wel iets voor je tussen zitten.

Nog een aantal tips:

  • Als je bij Sol Latino gaat studeren kan ik je de leraressen Karin en Gilma aanbevelen. Het zijn niet alleen goede leraressen, maar ook onzettend leuke gesprekspartners, waardoor de lessen voorbij vliegen.

  • Je kunt bij Sol Latino lekker buiten in het zonnetje studeren, maar ook binnen. Ze maken van te voren alleen altijd een indeling van de studieplekken, dus geef bij je reservering aan als je graag buiten studeert.

Saludos,

Alex

Thx… Het wordt steeds beter…buiten studeren [emoji4]vind t spannend allemaal…En ja hoor, je mag best mee.