Ervaring Qatar airways / emirates

Heeft iemand ervaring met qatar airways of the emiraten?
Service, beenruimte, stoelreservering enz.
We vliegen met kleine kinderen en deze hebben de kortste vliegtijd (muv klm., maar hier hebben we niet zo’n positieve ervaring mee wat betreft reizen met kleine kinderen. ) Cathay pacific stond eigenlijk bovenaan op ons lijstje, maar daar zijn de prijzen in onze reistijd op het moment zeer ongunstig.

Wij zijn een keer met Emirates die kant op gegaan en afgelopen jaar met Garuda. Beide zijn ons goed bevallen. Maar Emirates was heel goed geregeld, bagage goed doorgelabeld etc. En je hebt een vlucht van 6 en 9 uur. Garuda is 13 en 2 uur vliegen. Garuda was voor ons €100 goedkoper. Met beide partijen zou ik weer gaan

Met beiden één reis gemaakt, en over beiden niets dan lof. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die ervaring met Emirates alweer 7 jaar geleden was, en nog extra aangenaam werd door een upgrade naar business class voor de laatste vlucht van Dubai naar Düsseldorf. De ervaring met Qatar is van vorig jaar, helaas zonder upgrades, maar desondanks helemaal niets op aan te merken. Moderne toestellen met relatief veel ruimte, service van topniveau en prima eten.

Wel kan ik me zo voorstellen dat Doha door z’n geringere omvang en drukte met kinderen een wat aangenamer transfer is dan Dubai.

Bedankt voor jullie reacties. We hebben gekozen voor qatar airways. Ben benieuwd hoe het ons bevalt :slight_smile: zal wellicht beter zijn dan klm!

zal je goed bevallen hoor. perfecte vluchten en transfer

Wij vlogen dit jaar met Qatar. Perfect geregeld, veel ruimte en altijd net iets meer luxe dan bij veel andere maatschappijen.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Vorig jaar met Emirates gevlogen. De toestellen en de ruimte was prima, maar de crew was helemaal niks!
Waarschijnlijk doordat er 20 verschillende nationaliteiten in de crew rondliepen was de organisatie ver te zoeken. Niemand deed iets voor elkaar, en iedereen dacht “dat doet hij/zij wel” waardoor het een bende werd in het toestel.

via seatguru kan je je vliegtuig nr en datum invullen en dan zie welk type vlieger en hoeveel beenruimte

bij Quatar genoeg beenruimte helemaal top

We zijn met Emirates geweest en was perfect geregeld.
Been ruimte in de economy klasse is ruim voldoende dus een grote + punt

2 keer emirates gevlogen en 1 x quatar beenruimte en service niets mis mee. Maar we hadden de pech om een giga vertraging te hebben 1 keer zelfs in Dubai 8 uur pff.
Daarom helaas geen emirates of quatar meer. Singapore airlines blijft voor mij de topper en kortste vlucht en overstaptijd.
Maar we hadden waarschijnlijk gewoon pech .

Vorig jaar met Emirates naar Bali en terug gevlogen.
Prima bevallen; overstaptijd op Dubai slechts 1,5 en 2 uur.
Ruime zitplaatsen in de nieuwe Airbus A380 en een prima service!
Voor herhaling vatbaar,

Het grote nadeel van Midden-Oosten prijsvechters vind ik dat je geen directe vluchten hebt naar Indonesië. De tussenstops liggen bij de avondvluchten van Emirates net een beetje op een ongelukkige tijd. Net als je ligt te slapen land je al weer. De vluchten van Garuda zijn wat dat betreft net wat prettiger. Maar ja, met Emirates kunnen we wel al op vrijdagavond vertrekken van Schiphol (direct na afloop van mijn zoon’s schooldag) En de terugvlucht vanuit Bali is zondagnacht om 00:05 uur waarmee we dezelfde middag op Schiphol landen.
Wat betreft service niets te klagen bij Emirates, echter ik vind het Garuda personeel aanmerkelijk vriendelijker en nog meer servicegericht. En tja het voedsel bij Garuda vind ik vele malen beter.
De maaltijden op de vlucht Emirates DBX-AMS noemen we woestijnvoer wat je beter maar links kunt laten liggen.
Wat wel mooi is bij EK is dat je voor een prikkie internet verbinding kunt maken.

Dat kan ik onderschrijven.