Ervaring met KLM naar China.(Wenzhou !)

Ik vlieg regelmatig naar China en sinds enige tijd maak ik gebruik van de nieuwe KLM vlucht naar Xiamen, afgezien van het feit dat dit een heerlijke rustige en mooie en schone stad is met lage bus en taxi tarieven is de bereikbaarheid vanaf het vliegveld naar de trein (Xiamen North) naar Wenzhou ook goed.
In 3.5 uur ben je met de sneltrein (200 KM p/u) in Wenzhou zonder vervelend of langdurig overstappen.Taxi 40 RMB !
Bovendien rijden er veel treinen per dag .
Als het een beetje meezit ben je de volgende dag na vertrek van Schiphol om ongeveer 3 uur in Wenzhou.
Aan boord van de 777/200 heb je niets te klagen, KLM zorgt wel dat je geen honger of dorst hebt tijdens de 11.5 uur durende vlucht.
Alleen voor lange nederlanders zijn de plaatsen wat aan de krappe kant, de vele chinezen hebben met de ruimte echter geen problemen.
Naar Wenzhou via Xiamen is dit de kortste en makkelijkste route, veel beter dan Shanghai, Hangzhou ligt net zo ver van Wenzhou als Xiamen maar met de taxi is het duurder en het treinstation is daar nu(nog ) niet alles.
Sinds vorig jaar heb ik twee maal zowel Hangzhou als Xiamen gedaan , Xiamen is om te reizen wat sneller en vooral rustiger .