Ervaring met de stichting, kinderen van Ecuador?

Hallo!

Volgend jaar februari mag ik gaan stage lopen in het buitenland. Via school heb ik een adres gekregen en dat is van de stichting Kinderen van Ecuador.
Zijn er mensen die daar ooit zijn geweest en er ervaring mee hebben?
Zo ja, was dit een leuke ervaring en is het een aanrader?

Groetjes Lieke

Hoi,
De stichting ken ik niet persoonlijk, heb er wel het eea op tv over gezien vorig jaar, bij ¨onverwacht bezoek¨.
Er zijn meerdere projecten in Ecuador van Nederlanders, zit zelf ook op eentje. Naar mijn weten doen ze allemaal goed werk, ik ben gelukkig nog geen een Nederlands project tegengekomen waar het niet naar behoren zou gaan.

Hoop dat er mensen je info kunnen geven over deze stichting. Heb je al contact met ze gehad?

Succes met alles!

Hoi Lieke!

Hoewel ik er nog niet ben geweest en dus in principe geen directe ervaring heb, ga ik in september samen met mijn vriendin daar 8 weken vrijwilligerswerk doen. Tot nu toe is het contact met de oprichtster erg leuk en hebben wij er heel veel zin in. De site heb je ook vast al bekeken, daar staan ook wat ervaringen op van andere vrijwilligers volgens mij. Ik zal er in ieder geval aan proberen te denken wat te posten wanneer ik terug ben in november!

@ Babseba: leuk, dat programma! Weet je misschien waar ik dat kan opzoeken om nog meer in de sfeer te komen? Was het een programma van de publieke omroep?

Saludos,
Hemmo

Hej,

Ik ben ook van plan om vrijwilligerswerk te gaan doen via de stichting Kinderen van Ecuador. Voor zover ik weet hebben ze een goede naam. De stichting is idd vorig jaar 2x op televisie geweest, met ‘Onverwacht bezoek’ van de EO http://www.eo.nl/programma/onverwachtbezoek/2009-2010/page/-/archive.esp?year=2009 en ‘Aanpakken & wegwezen’ van LLINK LLiNK.nl is under construction (Rosanne en Rachel in Ecuador). Mocht iemand persoonlijk ervaring hebben met deze stichting dan hoor ik het ook graag :wink:

Groetjes, Marijn

Hallo!!
Wanneer ga jij vrijwilligerswerk doen bij de stichting?

Groetjes

In 2006 heb ik via deze stichting 4 weken Spaanse les gehad en woonde ik in een gastgezin in het zuiden van Quito en heb ik aansluitend 4 weken vrijwilligerswerk gedaan. De stichting doet heel erg goed werk en Melanie, de oprichtster van de stichting, is erg vriendelijk en behuplzaam. Wat ik onder meer goed vond van deze stichting dat ik geplaatst werd in een gezin dat de inkomsten erg goed kon gebruiken. Bij andere organisaties zie je vaak dat je geplaatst wordt in een middenklasse gezin die het meer leuk vinden dan het geld nodig hebben. En ik kreeg les van Hilda, een super lieve vrouw die vroeger lerares was maar nu niet meer kan lesgeven ivm haar been en door deze lessen een inkomen heeft. En de kinderen zijn natuurlijk fantastisch, ze zijn vrolijk, enthousiast en blij met de aandacht die ze krijgen. Ik heb destijds een fantastische tijd gehad via Stichting kinderen van Ecuador. Mijn gastgezin was erg lief en met de andere vrijwilligers heb ik een toptijd gehad. Daarnaast is Ecuador een fantastisch mooi land en kun je in de weekenden veel van het land zien, alles is bereisbaar met de nachtbus. Heel veel plezier
Groetjes