Ecuador

Hallo,

Wie heeft er ervaringen met vrijwilligerswerk in Ecuador? Ik ben namelijk op zoek naar vrijwilligerswerk voor ongeveer twee maanden.
Nu vraag ik mij af of ik beter van te voren vanuit Nederland alsvast wat kan regelen of dat het verstandiger is om daar te plekke wat te gaan regelen. Het liefst wil ik iets met straatkinderen gaan doen.

Groetjes,
Geeske

hoi hoi

ik ga vrijwilligerswerk doen in een natuurgebied, maar verder op, op deze pagina zag ik verschillende internetadressen staan van sociale projecten zoals de kinderen van ecuador enz. Maar als je vrijwilligerswerk + ecuador intikt op internet krijg je ook een hele boel adressen, de één is duur, de ander redelijk goedkoop.

groetjes andora

Hola Andora!

Ik kan je sowieso ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden voor vrijwilligerswerk in Latijns-Amerika. Zie www.siw.nl.

Groetjes,
Sterre :slight_smile:

Hoi geeske
echt supergaaf dat je naar zuid amerika gaat !! afgelopen half jaar ben ik in zuid amerika geweest en ik heb twee vrijwilligers projecten gedaan , allebei in ecuador. persoonlijk vond ik het achteraf gek dat je er geld voor moest betalen (ik heb het geregeld via activity international) maar ze regelen het wel goed. ik had alleen niet echt het idee gekregen daar ‘nodig’ te zijn. ze deden het voor het geld.
vanuit ecuador zelf kan je ongetwijfeld ook vrijwilligerswerk regelen, waarschijnlijk ook wel werk, zónder dat je ervoor hoeft te betalen. er zijn echt suuuuperveel projecten. oa met kinderen (alleen wel vooral kinderopvang). ikzelf heb in een jeugdgevangenis gewerkt (1maand) en in een reservaat (1week), op deze site staan al mn mails, waarin ook info over het werk staat: www.boerenkool.tk
ga je ook nog reizen na je werk of ga je alleen werken? (mijn tip: ga ook reizen !! echt suuuuuper! het werken vond ik zeker ook heel bijzonder, want je leert het land+mensen op een andere manier kennen, maar reizen was minstens zo -of meer- onvergetelijk)

heel veel plezier in ieder geval en succes met werk vinden !! je kan me altijd mailen
groetjes Fleur

(evenaarecuador@lycos.nl)

Hallo,

Kijk ook eens op www.kinderenvanecuador.nl
Hier kun je allerlei informatie vinden over vrijwilligerswerk in Ecuador.
Heb je vragen dan kun je natuurlijk altijd mailen naar ecuamel@kinderenvanecuador.nl

Groetjes van Patty
www.kinderenvanecuador.nl