Stichting Kinderen van Ecuador zoekt VRIJWILLIGERS & STAGIAIRES!

Beste iedereen!

Mijn naam is Renske (24 jaar) en ik woon nu in het totaal 9 maanden in Ecuador. Hier help ik Melanie met haar ‘Stichting Kinderen van Ecuador’. Wij ondersteunen en begeleiden Ecuadoriaanse stichtingen die werken met kansarme kinderen & jongeren en zijn hard op zoek naar vrijwilligers & stagiaires om ons hierbij te helpen!

*Ben jij tijdens je studie op zoek naar een buitenlands avontuur of heb je altijd al eens kinderen en/of jongeren in een hele andere ‘wereld’ willen helpen? DIT IS JE KANS!
*

Wat verwachten wij van een vrijwilliger?

De projecten waar jij aan de slag kunt als vrijwilliger zijn gebaat bij jouw inzet! Jouw grootste bijdrage is zorgen voor nieuwe ideeën en vooral het geven van positieve aandacht aan de doelgroep. Je ondersteunt het Ecuadoriaanse team in de werkzaamheden, maar er is ook ruimte voor eigen initiatieven.

Wat verwachten wij van een stagiaire?

Leer, ervaar en vergeet nooit meer! Ben jij iemand die graag een uitdaging aangaat, je tijdens je opleiding wil verdiepen in een andere cultuur en je steentje wil bijdragen voor de mensen die het wat minder hebben, DAN IS DIT IETS VOOR JOU! Ons project en andere Ecuadoriaanse initiatieven waarvoor wij ons inzetten draaien mede op stagiaires. Jij kan jouw kennis overdragen aan onze Ecuadoriaanse collega’s en je zowel op persoonlijk als op professioneel gebied ontwikkelen.

De projecten die wij ondersteunen:

- Kinderdagopvang ‘Timoteo’ voor alleenstaande moeders, weduwvrouwen en tienermoeders. Leeftijd: 1 t/m 5 jaar oud.
- Kinderen van de markt ‘Cotocollao’ Leeftijd: 6 t/m 16 jaar oud.
- Werkplaats voor jongeren met een intellectuele beperking. Leeftijd: 15 t/m 25 jaar oud.
- Kinderdagopvang ‘El Tambo’ voor kinderen uit de arme wijk ‘El Tambo’. Leeftijd: 2 t/m 4 jaar oud.

Activiteiten:

- Ondersteuning van het personeel
- Activiteiten organiseren (Knutselen, dans, beweging, etc.)
- Engelse taal implementeren
- Voorlichting geven aan moeders/ouders
- Kindermappen bijhouden
- Individueel met kinderen/jongeren werken
- Structuur aanbrengen
- Etc.

Hoe kun je contact met ons opnemen:

Voel jij je aangesproken en ben je geïnteresseerd om je stage of vrijwilligerswerk bij ons in Ecuador te komen lopen/doen? Kijk dan voor meer informatie en/of het aanmeldingsformulier op onze website: www.kinderenvanecuador.nl of schrijf een e-mail met al je vragen naar melanie@kinderenvanecuador.nl! Ook kun je ons vinden op Facebook onder Stichting Kinderen Van Ecuador!

Hopelijk tot ziens bij ons in Ecuador!!!

Voor meer foto’s zie mijn fotoalbum ‘Stichting Kinderen Van Ecuador’!