Ervaring India tijdens moesson?

Wie heeft er ervaring met reizen in zuid-india tijdens de moesson periode (19 juli-15 aug). Zijn er dingen gesloten of valt het allemaal wel mee?
Oosten of westen?..
Tips?
Ik ben heel benieuwd!

Ben wel tijdens de moesson in India geweest een keer. Komt vooralsnog neer op veel regen, maar niet per sé problematisch - dan moet het wel heel lang en extensief hard regenen. Een buitje met wat oponthoud. Dan was vooral in zuid/west. Maar denk dat dit wel voor het gehele zuiden geld. Niet heel veel om druk over te maken. Wellicht een paraplu meenemen :slight_smile:

Dankje!
Ik zal een paraplu meenemen:)

Het is volgens mij echt per jaar verschillend. Ik ben vorrig jaar 4 weken in juli/juli in India geweest (noorden: Delhi, agra, jaipur en zuiden: bangalore, cochin, nilgiri hills, mysore) en heb maar 1 dag regen(in de heuvels) en hooguit 5 keer een bui gehad. Deze buien duurden nooit langer dan een uur en waren eigenlijk wel fijn, omdat het tijdens de bui iets minder heet was.
Meestal heeft een paraplu geen zin, omdat het tijdens die stortbuien ook heel hard waait. Je moet dan gewoon zorgen dat je ergens gaat schuilen. (maar als je een dag regen hebt is een paraplu wel handig, dus ik zou hem wel meenemen)