Ervaring files tauertunnel

hallo vorig jaar gingen wij op maandag door de tauertunnel en geen file gehad.
dit jaar gaan wij op zondag door de tauertunnel weet iemand hoe het dan met de files is

Zowel in Duitsland als in Oostenrijk is het een grote puinhoop:overal werkzaamheden en lange filles.

Ton,

Kijk even hier:

http://kroatie.startpagina.nl/prikbord/12335211/waarschuwing-oostenrijk#msg-12335211

http://kroatie.startpagina.nl/prikbord/12303891/wegwerkzaamheden-buitenland#msg-12303891

En je zult alles kunnen vinden over de problemen in Duitsland en Oostenrijk.

bedankt. maar rijden er op zondag ook vrachtwagens in oostenrijk

Het is misschien niet voor iedereen de beste oplossing maar wij rijden 's nachts door Oostenrijk en zijn 's morgens rond 06.00 uur bij de Kroatische grens. Geen last van files en toch in het hoogseizoen!!

@ Piekie,

Dat kon normaal ook wel, maar helaas zijn Duitsland en Oostenrijk momenteel een en al Baustelle, dus je rijdt werkelijk van de ene wegversmalling naar de andere.
Afgelopen vrijdagnacht heb ik Kroatie - Nederland gedaan en stond toen zelfs om 1 uur 's nachts nog in de file, het schoot niet op.
Wanneer het vakantie verkeer op gang komt kun je er op rekenen dat het dan ook 's nachts helemaal vol staat. Salzburg - Villach kun je beter vermijden.

Bedankt om te verwittigen, maar zijn er ook alternatieven?

Dit stond op een andere site, nog niet gereden, maar schijnt te werken (alleen niet ideaal wanneer je een caravan bij je hebt)

Komend van Munchen, de E45, maar dan bij dreieck Inntal de E60 op richting Innsbruk ipv naar Salzburg rijden zoals “gewoon” de Tauernautobahn.
Dan bij Worgl de 170 richting Kitzbuhel, de 161 naar Mittersill. de 108 via Felbertauerntunnel richting Lienz. Dan of via Plockenpass-Tolmezzo (is Italie) Udine en dan richting
Kroatie.

1 like

Na alle berichten die ik gelezen heb over de tauertunnel, ga ik die absoluut proberen te vermijden.
Liever een uur of twee rond rijden dan 4 uur in de file te staan.
Ik vertrek op 24.07 uit Munchen naar Rovinj.

Gelukkig zonder caravan, maar wel met een vrouw naast me die nogal bang is in de bergen.
Moet ik haar iets verzwijgen? :slight_smile:

Op zaterdag gaan rijden ???

Ik hoop dat je dan echt in de nacht gaat rijden, want overdag is het geen doen, je zult uren in de file voor de grens staan (Slovenië - Kroatië). Het is nog immer dezelfde tweebaansweg en nog immer dezelfde grensovergang oftewel nog immer de kilometers file (soms tot aan Koper) om de grens over te komen.
Wanneer je voor 6 uur 's ochtends bij de grens komt kun je geluk hebben, maar na 8 uur in de ochtend zou ik het maar laten zitten. Ga lekker in Italië naar het strand of ga lekker in Oostenrijk in de bergen op een terrasje zitten, wacht tot het avond wordt en rij dan weer verder. Voorkomt een hoop ergernis.