Ervaring cardealer met buyback

Hallo :dag:

Wij willen over een paar jaar (2 à 3) een jaartje loopbaanonderbreking nemen om te gaan rondreizen in Australie :zon02: We zijn nu 31 en 32 jaar, en we hebben zoiets van ‘als we het nu niet doen dan komt het er waarschijnlijk niet meer van’… We hebben al heel wat reizen achter de rug maar een jaartje door Australië reizen staat al lang op nummer 1 in onze bucket list dus we hebben besloten eindelijk werk van te maken van onze grootste reis tot nu toe :wereld:
Het duurt nog even vooraleer het zover is maar we kijken er nu al naar uit!

In de eerste plaats zijn we nu aan het zoeken naar het gepaste vervoer. Gezien we voor een jaar gaan willen we zelf een camper kopen.
Heeft iemand ervaring met een cardealer die met buyback werkt? Lijkt mij heel handig omdat je dan zelf niet met het hele gedoe zit om de camper tijdig terug verkocht te krijgen. Ik heb al e.e.a. gelezen over travellers-autobarn en ik ben een beetje geschrokken van de vele slechte ervaringen dus bij deze… als iemand een goede ervaring heeft met een bepaalde dealer, of ons kan helpen met welke dealers betrouwbaar zijn, u bent bij deze heel erg bedankt voor uw advies :wink:

Groetjes!

Hoi BartMarij. Ook wij willen over 4 a 5 jaar een jaar naar Australie en zijn dus ook op zoek naar een vervoersmiddel (camper of 4x4 met slaapgelegenheid). Zo te zien heb jij nergens een reactie op gekregen en dat is erg jammer. Want ik ben ook benieuwd naar zo een dealer. We hebben al gekeken om een camper(achtig) vervoersmiddel aan te schaffen en er zijn genoeg mogelijkheden alleen de Buy Back garantie hebben we nooit bekeken. Ben jij in de tussentijd iets verder gekomen met je onderzoek? En jouw opmerking “als we het nu niet doen dan komt het er waarschijnlijk niet meer van…” is niet helemaal waar. Wij zijn nu 63 en 62 en hebben er nog volop zin in. Hoge eisen stellen we niet en dat maakt het wel makkelijker. Ook wij kunnen eigenlijk niet wachten en willen eigenlijk gelijk al vertrekken. Eerst maar eens de nodige voorbereidingen treffen en dat zijn er toch nog best wel veel.
Ik hoor graag even van je of je in de zoektocht naar een Buy Back garantie dealer iets hebt kunnen vinden.

Groeten

Clement

PS: Als iemand anders een goed idee heeft mag die natuurlijk ook reageren. Wie o wie?

Hoi Clement,

Wij hebben jammer genoeg nog niemand gevonden die ervaring heeft met het buyback-systeem. De laatste tijd zijn we aan het overwegen om zelf een goedkoop bestelbusje oid te kopen en dit dan goedkoop om te bouwen tot camper. Heel basic: zelf bed in plaatsen, 2 pits gasvuurtje, eventueel een elektrische coolbox… meer denken we niet nodig te hebben gezien Australië zeer goede campings heeft.
Vrienden van ons hebben kennissen in Australië en zij zouden ons dan helpen en tips geven ivm de inschrijving enzo… dat scheelt al een pak, maar dan nog zal er wel e.e.a bij komen kijken.
Maar goed, er staat nog niets vast, het is één van de meerdere denkpistes…

Ik hoop dat, wanneer wij 62-63j zijn, wij ook nog zulke reizen mogen maken, vind het echt super dat jullie dat doen!

Groetjes, Bart en Marij

Hallo Bart en Marij,

Ik zat toevallig achter de laptop toen je bericht door kwam, vandaar mijn relatief snelle antwoord. Inderdaad heb je niet veel nodig om door Australië te reizen gezien de vele en goed voorziene campings die ze daar hebben. Wij zijn in 2013 er al 2 maanden geweest en hebben dat aan den lijve ondervonden. Prima camping, goede voorzieningen (gebruik keuken) en redelijk betaalbaar. Wij hadden toen een wat grotere camperbus maar om die voor een jaar te huren is iets te kostbaar!!!. Wij hebben ook kennissen in Brisbane en ook hun zullen we naar info gaan vragen. Ook heb ik contact gehad met een bedrijf dat 4x4’s verHUURDE maar best wel een aparte prijs wilde berekenen als je voor een jaar zou gaan. Denk dat het toch nog wel kostbaar zal zijn.Kijk eens op www.waexperts.nl. Je kunt ze ook gewoon in het Nederlands benaderen. Ik heb ook allerlei bedrijven gezien die kleine en grote campers te huur hebben en misschien is dat ook nog wat. Ook verkoop van particulieren. Kijk ook dan eens op http://www.caravancampingsales.com.au. En zo zullen er nog best wel veel meer van zijn.
Leuk hè om nu al bezig te zijn met de planning. Geeft gelijk al een vakantiegevoel.
Nou succes ermee en als jullie iets eerder weten dan hoor ik dat graag.
Groet,
Clement

Hebben jullie al eens gekeken op Gumtree, de Australische Marktplaats.http://www.gumtree.com.au/s-caravans-campervans/c18374r500 Als je weet waar je op vliegt kun je heel gericht in die regio zoeken. Van alle buy back schemes worden alleen de verkopers beter. Zeker als je een jaar gaat is twee weken investeren om die voertuigen te gaan bekijken die je thuis al hebt gevonden. Het geeft je ook een goede indruk wat er voor welke prijs te koop is.
Route al bepaald (met het weer mee) voor je jaar?

Hoi Willem, Sorry voor de ontzettend late reactie op jouw vraag of we al een route hebben bepaald voor ons jaar Australië. Het antwoord is nee. We zijn echt nog in het beginstadium van onze te maken reis en hebben dat nog niet uitgezocht. We vragen ook tips op de vakantiebeurs die er in januari weer is. Maar als jij nu al ideeën hebt en tips dan houdt ik me natuurlijk aanbevolen. Voor alles trouwens met betrekking tot onze te maken reis.

Hoi Castricum (blijft je voornaam geheim?) ;-),

Je zult nu op mij even moeten wachten want we zijn in Costa Rica en weinig bezig op de laptop. Net voor kerst weer terug. Ik ben wel benieuwd of je al hebt bepaald in welke maand je ongeveer wilt vertrekken. Dat kan voor de startplaats en de route veel uitmaken. Maar de rest komt later wel.
Groeten,
Willem