Wij willen half juni een rondreis gaan doen rond en ook in Krugerpark waar we een tentsafari willen gaan doen voor 3 nachten. Kan iemand ons vertellen of dit te doen is en hoe het in deze tijd met de regen is? Voor ons de eerste keer.
Mijn man wil veel foto’s maken en het zou jammer zijn als het veel regend dan of kunnen we beter een andere tijd gaan? Ik had gelezen dat je in de winter veel meer dieren kunt spotten ivm de bladeren die dan van de bomen en struiken zijn.
Zeker voor het noordelijke gedeelte van zuid Afrika is de winter aldaar het uitgelezen seizoen
voor de dieren en het maken van foto’s!
Je kunt altijd een bui treffen maar het echte regenseizoen begint daar pas in oktober!
En wat betreft de foto’s, niet zozeer voor de bladeren maar meer de koele lucht
geeft veel meer kans op mooie plaatjes, simpelweg omdat als het heet is, bijna
alle dieren van 's ochtends een uur of 8 tot ver in de middag siësta houden,
en als ze dan in het ook veel hogere gras in de schaduw liggen zie je ze niet!
Om te kamperen kan het wat frisser zijn, maar als je de tenten in het Krugerpark
bedoelt, die zijn prima te doen ook in Juni!
Eigenlijk geen regen want het is de droge tijd. Overdag heerlijk weer boven de 20 graden en .s nachts koelt het uit tot rond de 12 graden, dus neem warme kleding mee, zeker als jullie ,s morgens en ,s avonds een game drive gaat maken met een open auto.
wil je kamperen, dat kan ook net buiten Krugerpark. Caola rented camp. Is geweldig daar. In het Klaserie privat park in de buurt Vsn Hoedspruit
Zoek maar eens op Google naar tenten of tented camps in Kruger NP, en inderdaad vooral
de ochtend safari’s kunnen erg fris zijn, al hebben ze meestal wel dekens voor
onderweg op de open safari auto’s!
Bedankt, dan gaan de fleecevesten en gevoerde broeken en wandelschoenen denk ik ook mee.
We gaan met een groepsrondreis mee, het lijkt ons relaxter. En hebben dit ook een keer in Thailand gedaan en beviel ons goed.
Daarna op ons zelf gegaan in samenwerking met een reisorganisatie die ons iedere keer wegbracht en weer ophaalde bij de volgende locatie. Waar dit nodig was.
Nogmaals bedankt en mochten jullie nog iets te binnen schieten horen wij dit graag!
Vooral goede kleding meenemen voor op de open auto’s. Dus fleece is goed maar het liefste wel met windstopper of andere windkerende laag. Want het waait je overal dwars doorheen.
In tenten slapen is in juni prima te doen. En als het echt koud is, zijn er overal extra dekens en/of dekbedden voor handen.
Veel voorpret en straks heel veel vakantieplezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience
Wij hebben een camperrondreis gemaakt in augustus. In de bergen was het koud maar verder viel het overal erg mee en was het echt goed te doen! De tenten in t krugerpark lijkt mij een prima optie en heel veel droger dan juni wordt het niet in het kruger.
Zal ik zeker doen Margreet, het kan dan zeker koud zijn. Je krijgt wel een deken en als het erg koud is een warme kruid, maar een warme jas en een muts is toch wel lekker ook.
Kleed je overdag in lagen, zodat je wat kan uittrekken als het warmer wordt en weer wat kan aantrekken als de zon weg is.