Ik ben een veelvlieger vanuit de filippijnen (voor internetzaken) maar het afgelopen jaar was ik niet op een vlucht buiten de filippijnen geweest en tot mijn stijgende verrassing moest ik 550 peso terminalfee betalen, nu staat mij bij dat de terminalfee toch afgeschaft was? zo hoef ik nooit meer te betalen op binnenlandse vluchten omdat ik de fee al via mijn ticket betaal. (dit deed ik onverigens ook voor de internationale vlucht vandaar de verrassing)
Wie weet hoe dit zit?
Voor buitenlandse vluchten bestaat blijkbaar nog steeds een terminalfee, kennelijk lukt het niet met allerlij buitenlandse vliegmaatschappijen dat in de ticketprijs te verwerken.
Voor zover ik weet ook voor binnenlandse vluchten, maar dan is het maar een klein bedrag. Ik vloog vanuit Laoag naar Manilla en moest 100PHP betalen (april 2014)
Ik vloog verleden jaar april van Manila naar Cagayan de Oro heen en terug en van CDO naar Naga via Manila en iedere keer werden er enkele Piso uit mijn zak geschoven voor Airport terminal fee. Zelfs om Manila te verlaten richting EU. Veel tijdverlies en controle op controlerende ambtenaren. Nu ja het is nog steeds geen Lag-Lag bala.