Airport tax

Ik heb een vriendin uit de Philippijnen die me binnen kort komt opzoeken. Ze heeft een ticket van uit Cebu magtan-eiland, en vliegt via Singapore naar amsterdam. Is er iemand die weet hoeveel de luchthaven belasting zou kunnen zijn op deze vliegvelden, de brandstof toeslagen of andere kosten die betaalt moeten worden?? Ik hoop dat iemand het weet en het mij verteld. Gr Rick :tssk:

hi rick volgens mij moet je 550 peso betalen als je uit cebu vertrekt rest zit als het goed is in ticketprijs ligt aan vliegmaatschappij hoop een beetje geholpen te hebben groetjes anja

Klopt Airporttax is 550 peso, tegenwoordig is er ook nog een securitietax van 200 peso,en als je vriendin de Filippinse nationaliteit heeft moet ze ook nog een 1650 peso traveltax betalen,zonder dit te betalen komt ze het vliegtuig absoluut niet in.

alleen vanaf manilla moet je securitytax betalen vanaf cebu niet .

nou, voorlopig is de visum aanvraag afgewezen. Dus ze komt er niet in.:puke:
Ga een advocaat inschakelen om bezwaar aan te tekenen.
benieuwd of dit wel gaat helpen

Rivel

maakt niet uit je mag tien advocaten inschakelen.

In december moest ik voor een binnenlandse vlucht 200 peso betalen.
Bij vertrek uit Manilla, 750.

da klopt 750 pesos
en de vrouw 1620 pesos en 750 pesos

Eh, Johan die 1620 peso dat je vrouw moest betalen is traveltax, en dat heeft niks met airporttax te maken. Traveltax betalen alleen diegene met een filippijns paspoort, buitenlandse touristen betalen dat dus niet. En je had dat kunnen vermijden door op de Filippijnse ambassade in belgie een traveltaxexcemtion aan te vragen.

Ik vertrek in mei,naar cebu,en, op 27 MEI kom ik terug,ik vlieg met de maatschappij quater-airlines,hoeveel taks moet ik betalen,als ik terug naar belgie kom?
Ik vlieg van cebu ook naar zambaogha,die tickets regel ik gings,zijn daar ook taks voor de biutelanders,een vraag dat mischien ieder wil weten!!
hoop op een antwoordt vriendelijke groeten kurt

Vertrek je vanaf Cebu naar Belgie betaal je 550 peso = ongeveer 10 euro
Vanaf Cebu naar zamboanga betaal je in Cebu een Terminalfee van 200 peso, en terug van Zamboanga naar cebu betaal je in Zam. 100 peso terminalfee. En die Terminalfee is niet allen voor buitenlanders, maar iedereen die gebruik maakt van de luchthaven betaald dat.

1 like

Bedankt voor een terechte antwoordt,want ik neem ook een binnenlands vlught van cebu naar zambogha,en zij vertelt me dat dit 2500 php kost,is dan daar de taks inbegrepen,en als ik filipijnen verlaat vanuit is dat maar enkel 550 pesos,dit moet zeker op zij leggen,bedankt voor je samenwerking!
vriendelijke groeten kurt