Equador Vollenteer

Hallo zuid-amerika reizigers,

Ik hoop half Mei naar midden / zuid-amerika te trekken. Ik weet nog niet definitieve bestemming maar wil zeker naar mexico/quatamala. Ik ga alleen en vindt dit erg spannend. Op deze pagina lees ik dat je wel mensen ontmoed, toch vindt ik het heel eng.
Ik wil eindigen met vrijwilligerswerk en nu heb ik contact gehad met equador vollenteer. Heeft iemand hier ervaring mee? waar ik mee zit is dat ze spaans sprekende mensen zoeken en ik daar pas spaans wil leren. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat je deze taal een beetje onder de knie hebt.

Graag hoor ik van jullie :slight_smile:

Groetjes
Diane

hoi Diane,

Van verschillende websites heb ik begrepen dat je redelijk tot goed spaans spreekt na 4 weken les te hebben gehad. Hierna nemen de meeste vrijwilligerswerk-organisaties of scholen je wel aan. In ieder geval heel erg veel succes er mee!

groetjes, amber

ps: ik heb 3 weken geleden geboekt naar ecuador, ik paste er nog net bij in het vliegtuig (ik vertrek half mei) . Ik zou in ieder geval op tijd proberen te boeken!

Hoi Diane,

Erg leuk je plan om naar Midden en / of Zuid amerika te gaan. Ik heb twee jaar geleden een half jaar in (voornamelijk) Zuidamerika rondgereisd en ben er echt helemaal verliefd op geworden.
Toen ik begon met mijn reis kon ik ook nog geen Spaans, maar na een week of 4 kan je jezelf aardig duidelijk maken.

Een erg goede organisatie in Ecuador is Dagui’s Spanish Institute (www.daguisschool.com)! Zij kunnen zowel vrijwilligerswerk als Spaanse lessen en eventueel onderdak bij een gastgezin voor je regelen. Hun website is op dit moment alleen nog in het Engels, maar binnenkort komt er ook een Nederlandse vertaling.

Voor vragen kan je deze organisatie per email bereiken op daguisschool@wanadoo.nl

En maak je niet te druk, dat je in je eentje erheen gaat … je kom vanzelf andere reizigers tegen

Hallo Diane,

wat ook een aanrader is, is Ecole Idiomas. Vroeger werkten zij samen met Dagui`s, maar sinds januari hebben zij hun eigen school midden in het moderne centrum Mariscal, in Quito. Op de site: www.ecoletravel-ecuador.com, kun je meer lezen over de school en reisorganisatie. Vrijwilligerswerk bieden ze ook aan. Het management is voornamelijk Nederlands, erg prettig! Succes en heel veel plezier met je trip!

groetjes van Linda

Dag allemaal,

Dank jullie voor de tips en adviezen. Ik ben er nog steeds niet uit waar ik precies vrijwilligerswerk ga doen. Maar ik heb nog tot augustus.
Daarvoor reis ik v.a. Guatamala, naar mexico en belize. Vervolgens misschien richting costa rica en vanaf daar boek ik een vlucht naar quito ( equador ).

Nogmaals enorm bedankt! prettig om te weten dat je niet alleen bent!

groetjes diane