Enthousiaste Au Pair zoekt een mooi gezin

Beste meneer/mevrouw,

Een aantal jaar geleden wilde ik al graag au pair worden, maar daar vond ik nooit de tijd voor. In 2012 heb ik hier een advertentie geplaatst omdat ik die ervaring toch graag wilde hebben. Omdat de periode te kort was, lukte het eigenlijk niet. Ook is het erg lastig om als jongeman een gezin te vinden. Ik zal hieronder wat meer over mijzelf vertellen en uitleg geven waarom ik au pair wil worden.

Over mij
Mijn naam is Ryan en ik ben 24 jaar. Ik kom uit een gezin met zes kinderen waarvan ik de oudste ben (de jongste is nu 8). Daar begint het verhaal van het verzorgen van kinderen dus al eigenlijk. Ik hou van muziek, sport en lezen. Ik werk als danser (choreograaf), beveiliger (in het Gelredome) en Callcenter-agent (de irritante telemarketeers inderdaad!). Ik heb een beveiligingsdiploma, een administratief diploma en hoop mijn lerarendiploma zo snel mogelijk te halen.

Ervaringen
Zoals hierboven vermeld kom ik uit een groot gezin. Ik heb veel voor mijn broertjes en zusjes gezorgd. Maar de belangrijkste ervaringen met kinderen heb ik opgedaan op een camping en via school. Toen het mislukte in de zomer van 2012 au pair te worden, heb ik werk kunnen regelen op een camping in Zuid-Belgie (Virton). Dit is mij zo goed bevallen dat ik in de zomer in 2013 terug ging om er te werken. Ik heb hier animatiewerk gedaan. Ook heb ik veel ervaringen opgedaan tijdens mijn huidige opleiding (Pabo, leerkracht basisonderwijs). Hier zit ik nu in het tweede jaar, maar mocht ik mijn natuurkundetoets niet halen, moet ik stoppen met deze opleiding.

Wat zoek ik?
Een mooie ervaring in het buitenland (zowel in Europa als buiten Europa). Ik zoek een ‘‘mooi’’ gezin zoals in mijn titel aangegeven. Met een mooi gezin bedoel ik een gezin waar ik iets mee kan opbouwen en een memorabele tijd mee kan hebben. Een gezin dat, hoeveel au pairs ze ook hebben gehad, toch nog aan mij zullen denken over een aantal jaar. Voor mij natuurlijk een memorabele ervaring voor het leven. Ik wil daarnaast ook een andere cultuur proeven en vrienden maken over de grens. Ik ben een leergierig persoon en wil dus veel opsteken van deze ervaring.

Wat kunt u verwachten?
Naast het verzorgen van uw kinderen, kan ik als leraar in spe uw kinderen ook lesgeven. Ik kan dus helpen met huiswerk en eventueel extra oefenen. Ik spreek zowel Nederlands als Engels. Ik ben gezellig, enthousiast en af en toe een grappenmaker. Als jongeman is het lastig om een au pair gezin te vinden omdat vrouwen hier toch wat meer in trek zijn. Toch zullen er altijd voordelen aan zitten. Zoons vinden het altijd wel ‘‘cool’’ om een jongen als au pair te hebben. Meisjes houden ook van afwisseling. Zoals in het vorige kopje vermeld, vind ik het natuurlijk belangrijk om een leuke, leerzame en natuurlijk memorabele tijd te hebben met het gezin.

Periode
De periode waar ik au pair in zou kunnen zijn is van begin april tot en met augustus (vijf maanden). Ik heb de 28e van maart een laatste examen. Mocht ik deze niet halen, dan moet ik van de Pabo af. Ik begin dan aan de Pabo van Deventer in Augustus. Mocht ik de toets wel halen, dan kan ik niet als au pair werken. Ik vind het wel belangrijk om toch al te ‘‘solliciteren’’ en te zoeken. Mocht ik deze keer niet als au pair kunnen werken, kunt u mij natuurlijk altijd in uw achterhoofd houden voor bijvoorbeeld vakanties.

Wil u meer weten, dan kunt u mij natuurlijk altijd een pb sturen. (Volgens mij mag ik mijn e-mail niet plaatsen op het forum). E-mails, telefoonnummers en eventueel skype kan uitgewisselt worden via de persoonlijke berichten.

Met vriendelijke groet,

Ryan

p.s. Mocht u niet geinteresseerd zijn, maar kent u wel andere au pair-gezinnen die dit zullen zijn. Please, spread the word!

Hai hai…

Hoe is het allemaal verder met je afgelopen?
Wij zijn juist wel op zoek naar een mannelijke aupair. Ben je nog beschikbaar?
Groetjes
Marije Groenewegen