Enquete?

Ik zit in havo 5 en het is tjid voor mijn profielwerkstuk. Nou heb ik als onderwerp ‘’ De invloed van toerisme op de economie en cultuur op Indonesie’’ gekozen. Voor het onderzoek dat ik moet doen wil ik graag een enquete houden. Ik vroeg me af of er hier eventueel mensen zijn die de enquete in willen vullen.

Wat een interessant onderwerp! Zelf begeleid ik vaak profielwerkstukken van leerlingen voor de vakken scheikunde en biologie.

Je kan je enquete online zetten met behulp van thesistools. Succes!

Dit is wat ik tot nu toe heb.
Is er iemand die nog tips heeft voor het verbeteren van mijn enquete? Anders plaats ik heb straks online.

1. Hoe vaak bent u op vakantie naar Indonesië geweest?
  2. Wanneer bent u hier heen geweest?
  3. Als u meerdere keren naar Indonesië bent geweest heeft u ook gemerkt dat er dingen zijn veranderd in bijv. het toerisme of de cultuur?
  4. Waarom heeft u voor Indonesië gekozen?
  5. Wat voor vakantie heeft u gehouden? ( bijv. cultuur, strand, bezoek van familie/vrienden.)
  6. Denkt u dat het toerisme invloed heeft op de economie van Indonesië? Zo ja, wat zou die invloed zijn volgens u?
  7. Denkt u dat het toerisme invloed heeft op de cultuur van Indonesië? Zo ja, wat zou die invloed zijn volgens u?
  8. Hoe denkt u dat de lokale bevolking omgaat met de toeristen?
  9. Als Indonesie zou gaan verwesteren, heeft dit dan invloed op u keuze om naar Indonesie op vakantie te gaan? Zo, ja wat voor invloed? Zo nee, waarom niet?
  10. Een Aziatisch gezegde luid: ‘’Toerisme is als vuur, je kunt er op koken, maar het kan net zo goed je huis afbranden.’’ Wat vind u van deze uitspraak?

Bedankt! Hier heb ik erg veel aan!

Ik wil de enquete graag online verspreiden. (hier en op www.indonesiepagina.nl) Ook wil ik kijken of ik de enquete bij verschillende reisburea’s kan neerleggen. Heeft iemand nog tips waar ik de enqeute nog meer kan verspreiden?

Ik was er een paar dagen niet :wink:

Wat is mis in je enquete is dat je mensen laat definieren WAAR in Indonesie je geweest bent. Indonesie is groter dan Europa, en het toeristische Bali is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Alor in het verre oosten. Als je mensen vragen wilt laten beantwoorden of ze verschillen zien tussen verschillende vakanties, is het essentieel dat ze op dezelfde plek terugkeren. Anders ben je appels met peren aan het vergelijken!

De rest van de vragen zijn leuk verzonnen.

Hoe wil je de analyse gaan doen? Wordt het een beschrijvend onderzoek? De vragen die je nu hebt zijn niet gecategoriseerd, waardoor het niet mogelijk is er een statistische analyse op los te laten. Mocht je dat willen/moeten, dan moet je overwegen een aantal vragen anders te stellen, en een schaal van bv. 0-5 te gebruiken voor nooit - altijd of weinig - veel.

Dankjewel. Ik heb ondertussen een gesperk gehad met mijn begeleider en er moet veel veranderd worden aan mijn enquete. Het word een beschrijvend onderzoek.

Goed dat je veel moet veranderen in de enquete, de vragen die je in eerste instantie had zijn al zo vaak gesteld op de diverse forums…succes