Moet wel bekennen dat ik het een beetje een vage enquête vind… Leeftijden en salaris is niet geheel duidelijk in te vullen (iemand van 20, 30 of 40 kan bijvoorbeeld kiezen welk vakje ie wil) en de openvraag zijn te vrij. Waar duid je precies op?!
Hey Carolina,
Heel erg bedankt voor het invullen! en je hebt gelijk, wat is het inderdaad ongelooflijk stom van mij dat ik er niet aan heb gedacht om na bijv. 20 - 30, met 31 - 40 verder te gaan ipv 30 - 40… ik heb gewoon drie mensen laten kijken naar mijn enquete (inclusief begeleider) en niemand heeft er aan gedacht…
bedankt voor je feedback, ik weet nu in ieder geval dat ik deze fout nooit meer zal maken!
Ik vind alleen zelf de open vraag niet te vrij, eigenlijk is de enige echte open vraag welke highlights de gekozen bestemmingen voor die persoon hebben, ik vind dit interessant om te weten omdat ik (onder andere) onderzoek doe naar nieuwe bestemmingen, en ik ben dan benieuwd wat de hoofdredenen zijn dat die bepaalde bestemmingen gekozen worden.
Ik hoop niet dat heel veel mensen het een vage enquete zullen vinden, ik heb er zelf namelijk wel goed over nagedacht, en een goed beeld van wat ik met de resultaten kan doen…
Maar nogmaals, bedankt!
liefs,
Michelle
Okay…zojuist ingevuld…en ben het een beetje met Carolina eens,maar vooruit , ik neem aan dat het slechts een beperkt onderdeel van de afstudeeropdracht is
Leuk dat je zo uitgebreid gereageerd hebt op mijn antwoord. Ik zeg zeker niet het een sléchte enquête is, alleen wat vaag. Dat is niet erg, zo lang jij maar weet wat je onderzoekt. Mij is het bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk wat dat is. Onderzoek je wat mensen onder een avontuurlijke reis verstaan of wil je weten welke avontuurlijke onderdelen favoriet zijn? Of allebei?
Wat betreft die open vragen, de vragen op zich waren duidelijk genoeg, voor mij maakte juist de opgegeven voorbeelden het wat vaag…
Nogmaals, succes met je onderzoek. Laat je ons naderhand het resultaat nog weten?!
Done! Maaruh, ik vond het wel lastig te kiezen hoor tussen die bestemmingen. Ik wil eigenlijk overal wel heen :P! Ook jammer dat Afrikaanse landen niet erg goed vertegenwoordigd zijn in de lijst. En naar mijn mening bestaat er geen vakantie met “Alleen natuur”… je kan moeilijk geen cultuur tegenkomen nergens niet, dat zou een beetje raar zijn!
Verder wens ik je heel erg veel succes toe met afstuderen en ik hoop dat je wat aan de info hebt die ik gegeven heb in de enquete!
Ik mis , net als Wouter, wat landen om uit te kiezen. Mijn favoriete bestemming Nepal staat er bv niet bij. Maar goed, jij zult er wel een reden voor hebben, anders had je er wel een open vraag van gemaakt neem ik aan.
uiteraard wel even ingevuld
Hey allemaal,
Allereerst: Super bedankt voor het invullen!
Ik zal even kort uitleggen waar ik onderzoek naar doe…
Ik doe mijn onderzoek in opdracht van een avontuurlijke tour operator, die naast zijn bestaande aanbod, nieuwe bestemmingen wil aanbieden. De selectie landen waar je uit kunt kiezen, komen voort uit een vorige enquete en de persoonlijke mening van de tour operator. Het kan dus zijn dat bepaalde landen die jullie hadden willen opgeven momenteel al aangeboden worden door de tour operator of dat de tour operator zelf gewoon zoizo al niet geinteresseerd is om deze bestemmingen aan te bieden, vandaar dat de vraag zo beperkt is. De tour operator is vooral gefocussed op natuur, maar uit onderzoek is gebleken dat er veel interesse is voor cultuur op avontuurlijk gebied.
Deze punten staan centraal in mijn onderzoek: natuur, cultuur, avontuurlijke reizen en neiuwe bestemmingen voor die tour operator
Mijn onderzoek is verdeeld in drie niveau’s: macro, meso en micro.
Op macro niveau doe ik onderzoek naar natuur en cultuur en de relatie met mensen in het algemeen (dit gedeelte is heel erg gericht op culturele geografie, niet zozeer op toerisme);
Op meso niveau doe ik onderzoek naar natuur en cultuur, maar dan toegespitst op het gebied van avontuurlijke toerisme, en waar de interesses ongeveer liggen binnen het avontuurlijk toerisme;
En dan op micro niveau komt de vraag van de tour operator naar boven, welke nieuwe bestemmingen zijn interessant (aan de hand van deze enquete kiezen we drie bestemmingen die ik nader ga onderzoeken wat het te bieden heeft).
Een heel verhaal, maar ik hoop dat het nu wat duidelijker is! haha
Nogmaals heel erg bedankt, jullie zijn top dat jullie het ingevuld hebben!
Groetjes Michelle
Haai!!
Nou heb em ingevuld hoor! Zitten in t zelfde schuitje dus help je graag! Ben ook bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik doe een imago onderzoek over Dublin. Zin om mijn enquête ook in te vullen!!?
@Joni: Ik weet veel te weinig van Dublin om goede antwoorden op jouw enquetevragen te geven. Ik ben er nog nooit geweest dus kan er weinig over kwijt, ik val niet helemaal in de doelgroep denk ik. Helaas, maar ook jou wens ik heel veel succes met je onderzoek! Krijgen we t.z.t. de resultaten nog te zien? Dat zou erg leuk zijn!
Vooruit maar, 3 in een week tijd ingevuld… nog even en dan denk ik erover ook maar weer naar school te gaan :dag:
Haha, inderdaad! Leuk dat je er ook steeds bij bent! Ik doe het ook steeds trouw. Vind het wel leuk, een beetje verdieping zo nu en dan. Ik heb de redactie een voorstel gedaan een aparte subforum te maken in het Reiscafé helemaal speciaal voor dit soort onderzoeken:
Dit was het idee:
*Beste mensen van het goede leven!
Steeds vaker kom het tegen… Enquetes voor marktonderzoeken, afstudeeropdrachten en andere onderzoeken van studenten, bedrijfsmedewerkers en stagairs. Kunnen we hiervoor niet een apart subforum aanmaken bijv. in het Wereldwijzer.nl Reiscafé. Ik denk dat er genoeg vulling voor een dergelijk subforum is. Deze dan eventueel later nog splitsen in “Onderzoek” en “Resultaten”. In de een kan men zijn/haar onderzoek zetten met de enquete en de hele rambam en in de tweede kan men de reslutaten presenteren, die nu helaas nog maar bar weinig geopenbaard worden op Wereldwijzer. Tot mijn teleurstelling, want ik zou er graag meer van terughoren. Misschien stimuleert zo’n subje dat ook wel…*
Ben benieuwd hoe men er tegenover staat. Animo genoeg zo ik zeggen :D!
wat ik alleen een beetje vervelend vind is dat ik bij dit soort onderzoeken altijd mijn email achter moet laten… dit weer houdt mij er een beetje van om het onderzoek in te vullen…
Het staat er ook boven, tenminste bij de enquetes die gemaakt zijn via ThesisTools: “We vragen u in te loggen met uw emailadres. In plaats van uw email kunt u ook volstaan met een unieke inlognaam. Dit ter voorkoming van een dubbele invoer.”
Ik heb er al heeeeeel veel ingevuld en ik heb daarbij zelf altijd m’n emailadres gebruikt. Echter heb ik hier, zoals beloofd is, nooit post van ontvangen! Heel netjes, moet ik zeggen! Dus het is safe, wanna join!?