Enquete: Wat zijn jouw top 3 bezienswaardigheden in Bangkok?

Wat zijn jou top 3 bezienswaardigheden in Bangkok?
Is het misschien Wat Arun?(zie foto)

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-hmNj5dbxiEAMLUAdZRtoZAdmUSE08SuwbMe3Ce-A5i-53ihF-w

Is het misschien de grand palace? (zie foto)

Of hou jij meer van de stilte in het Lumpini park?(zie foto )

Hieronder kan je je top 3 lijstje plaatsen,eventueel met wat uitleg.

Nou als ik in Bangkok verblijf ontloop ik gewoonlijk de drukte en kan je me vinden op deze plaatsen die ik hieronder heb aangeduid.
1/ Het Jim Thompson’s huis is oase van rust in de drukke stad.
2/ Het Lumpini Park, ook wel het Central Park van Bangkok genoemd, is het groene hart van de stad.
3/ Bij elk bezoek aan Bangkok staat de Dusit zoo op mijn programma.
Het is best de moeite waard om daar een paar uurtjes te verblijven,veel diersoorten te bewonderen alsook kan men in goed gezelschap met de waterfiets rondtrappen op het meertje.

1: Sukhumvit Soi 4/NANA :cheer::cheer::cheer: lol2lol2lol2

Dat is toch die straat met tempels?

Yep een en al nationaal erfgoed :wub:

geen cowboy fan?? lol2lol2

Nog nooit geweest maar Soi Nana neem ik altijd mee :cheer:

Nee ben meer fan van cowgirls lol2lol2

1( Lumpini park
2( chao phraya river
3( Wat Saket (Golden Mountain

Beter houden zo…ik ben een maand of 4 geleden voor het eerst in jaren weer eens een kijkje gaan nemen in Cowboy…schrok me wild toen ik me kleine Singha moest afrekenen, 150 Bahtjes. In Nana Plaza is het dan nog altijd iets goedkoper en bij een van de tentjes er 10 m buiten de hele middag en avond 65 Baht…stuk schappelijker…

[ol]
[li]Wat Ratchanatda, heel rustig, onbekend bij veel toeristen. Vooral de Loha Prasat is erg interessant om eens doorheen te lopen. Je hebt niet het idee dat je je in de stad bevindt als je hier bent.[/li][li]Chinatown, hectisch deel van Bangkok, maar een van de meest interessante delen. Leuk om een paar uur door de kleine, nauwe steegjes te slenteren en vooral ook straatjes in te gaan waarvan je niet weet waar ze uitkomen. Vaak kom je dan juist de mooiste tempeltjes of kleine marktjes tegen.[/li][li]Wat Arun, blijft een van mijn favorieten.[/li][/ol]

1.Baiyoke Tower II by night blijft mijn favoriet, altijd indrukwekkend en altijd anders.
2.De markt op de Mae Klong is ook altijd een belevenis als de trein eraan komt.
3.Siam Square, heerlijk mensen kijken

Misschien komt er volgende week, als ik daar weer ben, verandering in deze top 3. Op de planning staan in ieder geval Jim Thompson House, Wat Bang Phra en Wat Intharawihan. Eens kijken wat er van komt…

Cheap Charlie lol2…nee hoor gelijk heb je 150 Thbt voor een Singha betaal ik hier nog niet eens.

1)Lumphini Park. De rust (behalve tijdens bezettingen en betogingen) in het midden van een drukke stad.
2)Bangkhae Shopping Mall. De westerlingen die je hier tegenkomt zijn ofwel heel fout gelopen of samen met een vakantieliefde, vriendin of vrouw. Tot hier toe van al mijn bezoeken daar (10tal al) nog maar 3 westerlingen tegengekomen.
3)Eender welke open air beerbar waar je alles en iedereen in het oog kunt houden of zien passeren. Altijd fun om complete newbies verontwaardigt te zien rondlopen met ogen tekort.

Okay, we doen mee met de tips!

http://www.greenwoodtravel.nl/images/informatie/bangkok_tips/asaitique.jpg

Bangkok tips

1. Wat Phra Kaeo en Grand Palace met de smaragden Boeddha vormt een absolute must. Het is een ommuurd complex met slechts één ingang, aan Nga Phra Lan road. Dit is een cultureel hoogtepunt.

2. Op een steenworp afstand ligt Wat Po, de oude tempel van de stad.

3. Sanam Luang is het grote open terrein ten noorden van het grote paleis, met eetstalletjes, joggers, tackraw-spelers (de sport van Zuidoost-Azië, een soort voetvolley met een rieten bal.)

4. Nationaal Museum aan noordwest kant van Sanam Luang. Thailands belangrijkste kunsthistorisch museum.

5. Op enkele minuten lopen van het Democratie-monument ligt de amulettenmarkt bij Wat Rajnadda.

6. Vlakbij is de Golden Mount met de Wat Saket. Mooi uitzicht op Bangkok. Binnen 5 minuten per boot te bereiken vanaf het Prince Palace Hotel.

7. Wat Arun, de tempel van de dageraad, ligt aan overzijde van rivier, tegenover het Grand Palace. Oversteken vanaf Tha Thien.

8. Jim Thompson House, voormalig huis van in 1967 spoorloos verdwenen Amerikaanse ‘zijdekoning’. Prachtig voorbeeld van traditionele houten architectuur. Nu museum, vlakbij Siam Square.

9. Erawan shrine, hoek Ploenchit en Rajdamri road. Gewijd aan hindoegod Brahma en Erawan, zijn olifant. Was vernield door een overspannen Thai, maar weer hersteld. Dagelijks komen aanbidders hier wierook, fruit en bloemen offeren, terwijl ook regelmatig danseressen optreden.

10. Snake farm of Queen Saowaba Institute op hoek Rama IV en Henri Dunant Road. Hier worden slangenserums ontwikkeld, terwijl ‘slangenbezweerders’ het publiek onderhouden met de slangen.

11. De nieuwste attractie van Bangkok is de avondmarkt “Asiatique”, ondergebracht in verbouwde historische pakhuizen aan de Chao Praya Rivier. 1500 winkeltjes, 40 restaurants. 5 podia en vele attracties. Open van 17.00 tot 24.00 uur en makkelijk te bereiken per BTS Sky Train station Saphan Taksin en dan de Asiatique boot of taxi vanaf Prince Palace Hotel naar de Tha Thewet pier en vandaar de openbare Express rivierboot tot Asiatique.

[quote="“Ernst-Otto, post:15, topic:111786"”]

Okay, we doen mee met de tips!

http://www.greenwoodtravel.nl/images/informatie/bangkok_tips/asaitique.jpg

Bangkok tips

1. De nieuwste attractie van Bangkok is de avondmarkt “Asiatique”, ondergebracht in verbouwde historische pakhuizen aan de Chao Praya Rivier. 1500 winkeltjes, 40 restaurants. 5 podia en vele attracties. Open van 17.00 tot 24.00 uur en makkelijk te bereiken per BTS Sky Train station Saphan Taksin en dan de Asiatique boot of taxi vanaf Prince Palace Hotel naar de Tha Thewet pier en vandaar de openbare Express rivierboot tot Asiatique.

[/quote]

Hoe is het Asiatique Ernst? Ben wel nieuwsgierig het zou de vervanger moeten zijn van de suan lum night bazaar(begreep ik) maar volgens mij is dit vele malen luxer (en duurder) en echt gericht op de meer verwende toerist. Wij gaan in augustus weer dus gaan er in ieder geval wel even kijken :dag:

Gr Rik

Hoi Rik en andere lezers,

Natuurlijk ben ik er zelf geweest. Locatie is wat uit de toeristische route maar wel super mooi aan de Chao Phaya rivier.

Het is een zekere een goede vervanging van de gesloten Suan Lum nachtbazaar.
prijzen zijn gelijk want ook Suan Lum was niet een voordelige plaats. Nachtmarkten zoals Patpong worden minder en minder. Ze verkopen veel van het zelfde en niet toerist vriendelijk.

Op kantoor van … in bangkok hebben we Asiatique folders en routekaarten.

Aanrader!

Groeten uit Bangkok

Ok bedankt voor de info zullen er eens gaan kijken in augustus/september

Asiatique is zeker de moeite waard om te bezoeken, ik ben er van de week nog geweest.

In 10 enorme hallen is wekelijk van alles te koop, gemiddeld tegen MBK prijzen.

Neem wel de gratis shuttle-boot, laatste ponton op de pier.

MBK prijzen zijn redelijke prijzen dus dat valt dan alles nog wel mee.