Enquete :Wat is volgens jou het mooiste strand ter wereld?

Wat is volgens jou het mooiste strand ter wereld?
Laat ons weten wat voor jou je droomstrand is en waarom.
Of geef hieronder je top 5 van de mooiste stranden waar je al bent geweest in het verleden.
Op welk strand was je nog niet,maar wil je wel eens komen?
Eventueel kan je hieronder nog de meest teleurstellende strand dat je kent plaatsen alsook uitleggen waarom je daar niet meer naar toe trekt?

http://www.aireka.nl/pictures/Region382959.jpg

Malediven en met name Kandooma Resort.

Whitsunday Islands - Australie. Het zand is zo wit dat het lekker koel blijft, bijna koud zelfs. De witte stranden weerkaatsen het licht zo sterk dat het vanuit de ruimte zichtbaar is => zie satelliet foto hieronder.
En je hebt natuurlijk het Great Barrier reef in de buurt.

Nou zelf kom ik regelmatig voorbij Cha Am als ik naar Hua Hin reis met de bus.
Cha Am kan pronken met een prachtige kustlijn: de populariteit van dit strand is dan ook zeker niet onverdiend.

https://static.groupon.be/47/21/1361364912147.jpg

Ouch Georges, ik ben daar eind jaren 80 geweest. Toen waren er nog geen flats te bekennen. Van Hua Hin herinner ik me dat ze niet hoger dan een palmboom mochten bouwen. Dat leek me een strak plan. Ik verbleef naast het paleis van de koning…?Bhumipol? en dat was geweldig. Je zag vrijwel alleen de palmbomen en de begroeide bergen op de achtergrond. Zou jammer zijn als ze de Spanjaarden volgden in ongecontroleerde hoogbouw.

ff offline,juist zelfde met Chiangmai,toen ik voor de eerste keer naar Chiangmai op vakantie ging (1980 ) stonden er amper een paar guesthouses,nu in elke straat staan er tientallen.
Waar is de goede oude tijd van vroeger gebleven?(toen kwam je geen massatoerisme tegen in Thailand)
En nu gaan we terug naar het onderwerp “Wat is volgens jou het mooiste strand ter wereld”?

Is wel een oudere peiling, maar wil er nog 1 strand aan toe voegen.

Strand van Con Dao.
Op dit moment nog niet ontdekt, maar dit gaat veranderen zoals alle mooie plekjes in ZO Azië.
Nu , geen taxies, bijna geen auto’s, enkele bussen ( alleen voor de touristen vv vliegveld ), mooie standen op het grootste eiland en mooiere op de andere eilanden.
Perfekte lokatie voor het duiken; heb ik niet gedaan , maar gehoord van Australiërs die hiervoor speciaal naar Con Doa kwamen.

Ook kan je er de gevangenissen bezoeken, van de tijd van de oorlog, erg indrukwekkend om te zien.

Was er in 2012 , wel op een dure lokatie, maar je kan er ook met een wat beperkter budget een prima en mooie strandvakantie regeleen.

Ook kan je hiken door een regenwoud, in de nachten met een gids, schilpadden eieren zien leggen wanneer je in die periode er bent.

Hier een een referentie uit de krant.

Con Dao was selected as one of the most impressive destinations in Southeast Asia in 2010 by the New York Times magazine. In 2011, Con Dao was listed in the top 20 most mysterious islands in the world of Travel and Leisure magazine (USA) and was voted as one of 10 best and mysterious islands in the world to enjoy a romantic holiday by Lonely Planet travel guide (UK).

gr.
Ton.

In willekeurige volgorde.

• Nungwi beach, Zanzibar, Tanzania (zo mooi wit met prachtige kleuren blauwtinten van de oceaan)
  • Similan eilanden, Thailand (mooie rotsen van de eilanden met witte stranden en wuivende palmen)
  • Praia Marinha, Portugal (goudgeel strand met hele mooie roodkleurige, steile rotsen)
  • omgeving El Nido, Palawan eiland, Filippijnen. (witte stranden omgeven door palmbomen en een helder blauwe oceaan)

oh sorry, toch een top 4 :slight_smile:

Ik ga voor de Similan islands, Phang Nga, Thailand! Crystal helder blauw water, echte witte stranden, groene vegetatie en prachtige rotsen!

San Blas Archipel in Panama heeft toch de mooiste stranden van alle stranden die ik heb gezien.