De mooiste stranden in de wereld

Wil je nog vlug een last minute boeken naar een zonnige bestemmingen heb je liever geen Spaanse costa’s of Turkse riviera’s?Toostylish maakte een selectie van de tien mooiste en bestestranden ter wereld. Cape Town, Zuid-Afrika: Clifton Beach …

Lees verder over De mooiste stranden in de wereld

Waarom wordt dit niet aangevuld?
Er zijn zoveel mooie stranden in Marokko, Curaçao, Corsica, Nieuw-Zeeland, Indonesië…

Waarschijnlijk omdat er maar 10 plekken zijn in een top10 en dan moeten er keuzes gemaakt worden.

Daarnaast is dit alleen maar een link naar een artikel geschreven door een krant, WereldWijzer beheert die inhoud niet.

OK! snap ut!

Mooiste en fijnste ZAND ter wereld op het strand van Tulum, Mexico

Wat een moeilijke keuze, maar ja, we moeten ergens een lijn trekken; dus, hier komen ze:
1.Koh Samui (Ao Chon Khram)
2.Bali (de zwartezand stranden tussen Singaraja en Lovina)
3.de zuidelijkste punt van Kreta ( Lentas of Lendas)
4.Dominicaanse Republiek ( Playa Colibri )

Er zijn nog héél veel, maar ik moet die nog ontdekken…:wereld:

nog een paar:

• Norderney en Juist (Duitse Waddeneilanden) zijn werkelijk ongekend mooi en schoon en wit
  • het meest noord-westelijke puntje van Cyprus vond ik fraai
  • ‘Westpunt’ op Curaçao

Zeker een aantal van de beste stranden op Sipidan (Malaysia, Borneo) ook het beste duiken daar.

“Sipadan is the only oceanic island in Malaysia, rising 600 metres (2,000 ft) from the seabed. It is located in the Celebes Sea off the east coast of Sabah, East Malaysia (which is on the island of Borneo). It was formed by living corals growing on top of an extinct volcanic cone that took thousands of years to develop. Sipadan is located at the heart of the Indo-Pacific basin, the centre of one of the richest marine habitats in the world. More than 3,000 species of fish and hundreds of coral species have been classified in this ecosystem. Sipadan has been rated by many dive journals as one of the top destinations for diving in the world.”

Verder ook leuke stranden op de Gili’s in Indonesie, voor foto’s en meer informatie kan je op de blog van mijn vriendin kijken, veel plezier!

http://wahinesurfers.blogspot.com/p/reisverslag-indonesia.html