Enquete : Ben jij al eens geweest in Singapore?

Veel Europese toeristen zien Singapore enkel als een korte tussenstop op weg naar andere oorden. Soms vliegen ze meteen door, soms blijven ze er een dagje hangen.

Ben jij er al eens geweest,wat maakt Singapore zo aantrekkelijk om te bezoeken?

Hieronder kan je het één en ander kwijt over dit prachtig land.

http://www.hostgator.co.in/files/writeable/uploads/hostgator95191/image/4737338685_9364483e55_z.jpg

Ik ben er vorig jaar een week geweest, en het is met stip een van mijn favoriete bestemmingen ooit.

Singapura, zoals de inwoners hun land noemen, is overal enorm schoon en georganiseerd. In alle wijken is er fantastisch eten te vinden, maar vooral in de zogenaamde hawker-stalls. Het is een smeltkroes van culturen en alle zijn ze even boeiend. Ik heb het ervaren als een van de veiligste landen van Azie.

Nog niet geweest, wil er zeker wel een keer naar toe, al is het maar voor het eten. Alleen dat klimaat daar…

Ik ben er 2x geweest. Mooi land veel te zien. Ideaal om te winkelen.

Ik ben er een keer of 8 geweest. Mooie combinatie tussen oud en nieuw en westers en Aziatisch. Lekker eten. Een goede uitvalsbasis voor een trip door Azië.

Doe altijd een stopover van 4/5 dagen voordat ik doorreis naar Indonesië ondertussen al 10+ geweesr :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ooit een stopover gehad op Changi Airport van 10 uur en gebruik gemaakt van een gratis tour van de stad die het vliegveld aanbood aan reizigers met een stopover van 5 uur of langer. (Beste airport ter wereld wat mij betreft trouwens.)
Het was dus maar een snelle kijk van de stad met een tourbus en een bezoekje aan een tempel in het hartje van de stad maar het was zeker interessant en informatief, en dat voor een gratis tour! Zeer netjes geregeld. Ik kan me nog herinneren dat de bus door het Indonesische district naar het Chinese district reed en je een duidelijk verschil tussen beide kon waarnemen, alsof je een fysieke grens passeerde.

Ik ben er eens 1 dag geweest met 1 overnachting. Het was als doorreis naar Indonesie en ik vond dat het zeker smaakte naar meer. Die ene dag was niet genoeg, die had ik al bijna nodig om over de jetleg heen te komen. Maar ik wil er zeker en vast nog eens een paar dagen naartoe, al was het maar om de locale restaurants uit te proberen. Ik vond het eten zo lekker (ook al was ik er maar 1 dag :slight_smile: )

Ik ben er pas éénmaal geweest, in 2012. We zijn er 2 nachten gebleven. Achteraf gezien te kort, maar ik ga zeker eens terug. Het is er erg schoon. Het heeft ook een mooie uitstraling met zijn skyline, marine bay sands en Singapore flyer. Chinatown en Bugisstreet is ook leuk om te bezichtingen.

Ik ben ook zeer te spreken over de taxi chauffeurs daar, die je veel info geven zonder bijbedoelingen!

Ja ben er 2 keer geweest, een geweldige stad vind ik het met al die verschillende wijken en attracties, wil er zeker nog eens terug