Over enkele jaren willen mijn vriend en ik een wereldreis gaan maken van meerdere jaren. Dit willen we gaan doen met een 4x4 auto het liefst een Toyota met opbouw. We zijn er al achter dat deze niet al te veel te koop staan. We hebben een aantal vragen betreft de APK keuring hoe doe je dit als je niet ieder jaar terug naar Nederland komt, hoe regel je de bankzaken ( bankpasjes verlopen), is het verstandig in Nederland ingeschreven te blijven staan, hoe gaat het met verzekeringen etc. Hopelijk kan iemand ons helpen met onze vragen.
Via Wereldwijzer app
Hallo Essie,
Leuke ondernemen!
Ik en mijn vriend zijn momenteel zelf een soortgelijke trip aan het doen en zijn momenteel in Afrika.
Ik weet niet waar je precies naartoe wil, maar na Afrika gaan wij naar Australia en onze wagen blijft nog in Afrika voor een tijdje.
Mocht je interesse hebben in deze te huren staat hij vanaf juni 2015 in Ethiopia.
Momenteel door omstandigheden in Egypte en Syrie is het onmogelijk om met je auto tot Afrika te komen, je moet hem ineens laten verschepen een heel stuk verder. Dus mochten jullie Afrika willen doen is onze auto in Ethopie misschien een optie voor jullie?
Je laat het maar horen.
In ieder geval, je kan meer sites van andere reizigers vinden op www.africa-overland.net (als je naar Afrika gaat uiteraard).
Over bankpasjes enzo kan ik niet veel info geven daar wij uit Belgie komen, maar vrienden van ons kunnen jullie daar wel mee helpen denk ik www.4opreis.nl
Zo, mocht je vragen hebben, ik hoor jullie graag!
Groetjes,
Eef en Dries
Neem gerust een kijkje op http://www.waarisworteltje.be (helaas nog niet helemaal up to date)
Of volg ons op Facebook Redirecting...
Hallo Eef,
Wat leuk een reactie van jullie te krijgen. Wij zijn nog in het beginstadium van de voorbereiding op de wereldreis en alles aan het uitzoeken. We hopen als het allemaal gaat lukken over 3 jaar te vertrekken voor onbepaalde tijd. In ieder geval met onze eigen nog aan te schaffen 4x4. Maar toch bedankt voor het aanbod. We weten nog niet waar we gaan beginnen.
Waar zijn jullie nu? Ik ga in ieder geval jullie volgen en nog bedankt voor de tips!
Groet Essie