Enkele vragen ivm reis naar Sri Lanka

Dag iedereen!

In juli ga ik samen met mijn vriend 3 weken doorheen Sri Lanka reizen. We zouden onze trip willen starten in Negombo en daar een tweetal dagen wennen aan het klimaat,…
Daarna zouden we Anuradhapura, Sigiriya Rock, Dambulla, Kandy, Ella, Yala national park willen doen en eventeel nog enkele dagen uitrusten op een kustplekje… Zou dit allemaal te doen zijn in drie weken? rekening houdend met het feit dat we dit graag allemaal met het openbaar vervoer zouden doen?

Geraak je met de bus of trein gemakkelijk vanuit Negombo(of eventueel Colombo) naar Anuradhapura?

Zouden we met een budget van ongeveer 500 Euro per persoon tijdens die drie weken toekomen? (We zijn natuurlijk niet van plan om in luxehotels te slapen maar eerder guesthouses)

Hihi… héél wat vragen :slight_smile: Hopelijk kan iemand mij helpen!
Vele groetjes!
Elke

Hallo,

Het openbaar vervoer is redelijk maar dat wil niet zeggen dat je overal kunt komen, je zult zo nu en dan ook gebruik van een threewheel (tuk tuk)moeten maken.
€ 500,- Is op dit moment ± 80000rs en of je daar mee uitkomt drie weken kan ik echt niet zeggen, normaal, wanneer je echt sober leeft moet dit kunnen.
Persoonlijk ben ik vanaf 28 juni tot 27 juli in Sri Lanka en heb daar een huurhuisje (ook Negombo/Ethukala) en betaal voor die hele maand excl, electrik 45000rs, laatste keren betaalde ik voor een maand aan stroom € 15.00, heb dan wel een huisje met volledig airco en heet water.
Wie weet treffen wij ons daar dan, mocht je meer willen weten wanneer je in SL bent kun je mij altijd bellen, 0779889131.

Veel plezier in dit prachtige land dat ik nu voor de vijfentwintigste keer ga bezoeken.:zon02: