Budget

Hallo Reizigers!

Deze zomer (juli) willen wij graag 3 weken door Sri Lanka reizen.
Is er iemand die weet waar wij aan moeten denken qua budget (per dag, per persoon)?

Of heeft er iemand nog tips voor must see of must do dingen?

Zonnige groeten,

Lindsay

Hallo,

Dat hangt echt helemaal van je wensen af. Luxe of basic, OV of auto-met-chauffeur (wat sneller is dan OV en handiger met bagage maar ook beduidend duurder).
Extremen zijn 20-30 euro/dag voor reizen en leven als een local/backpacker, met nog wel zo af en toe eten in toeristenrestaurant; tot minstens 60-70 euro/dag voor toeristenleven met zeker 2-sterren hotel en ver boven de 100 euro/dag voor 5 sterren.
Toeristengebieden: Kulturele Driehoek, Kandy, Hill Country en qua kust is in juli Oosten het beste.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo Lindsey.

Wanneer ga je naar Sri Lanka?
Wij gaan in juli ook door Sri Lanka reizen. We hebben al een soort van planning. Als je het leuk vindt, mail ik hem wel. Heb je al vliegtickets?

Groetjes Anika

Hoi Annika,
Wat leuk! Ja dat lijkt me super.
We hebben gisteren tickets geboekt, jullie hebben ook al tickets nreem ik aan?
Groetjes, Lindsay

Hoi Lindsey,

Ja we vertrekken 10 juli. We vliegen met Sri Lanka airlines. We beginnen in Negombo. Daar blijven we even om te acclimatiseren. Dan komt onze chauffeur ons ophalen en gaan we naar Anuradhapura, vanuit daar rijden we verder naar Habarana. Ook gaan we naar Kandy (olifantenweeshuis) en stad zelf. Nuwara Eliya en Ella. Daar zijn de theeplantages. We maken een tocht met de trein. (onze chauffeur rijdt dan achter ons aan.) Dan gaan we naar het zuiden, Yala national parc e.d. Vanuit daar gaan we weer verder naar Galle. En we blijven dan nog een paar dagen in Koggala. We gaan dus als het ware een rondje.

Heb jij al dingen geregeld?

Groetjes Anika

Hi,

Dat klinkt erg leuk! Wij gaan de 8ste met KLM.
We hebben verder nog niets geregeld of geboekt, wel contact met iemand die cabanna’s verhuurt aan het strand.
Daar willen we misschien de laatste paar dagen verblijven. En ik denk dat we voor de eerste nacht misschien ook wel wat gaan boeken. Hoe lang gaan jullie?
Groetjes , Lindsay

Hoi hoi,

Lekker, dat schiet al op he? Nog even wachten…

We vliegen nog door naar de Malediven. Daarom moesten we wel wat regelen. We vliegen 25 juli naar de Malediven.
Oke heb je geen idee wat je wilt zien?

Gr Anika

Ja inderdaad :slight_smile:
Malediven lijkt me ook super, schijnt ook erg mooi te zijn.
We willen zo veel mogelijk zien. We willen graag naar Kandy, de treinreis langs de kust maken.
De leeuwennberg op, naar het olifantenweeshuis en naar Yala.
Ben erg benieuwd, heb veel goede verhalen gehoord over Sri lanka, is het ook jullie eerste reis naar Sri Lanka?

Groetjes, Lindsay

Hoi,

Ja dat willen we ook allemaal zien. Ik heb er ook veel verhalen over gehoord. We zijn al vaker in Azie geweest en dat vonden we ook geweldig. Sri Lanka is de eerste keer dus ik ben erg benieuwd!
Ik vind het wel jammer dat het noorden nog niet open is voor toeristen. Daar schijnt het ook erg mooi te zijn. (van wat ik heb gehoord.)
Hebben jullie een prive chauffeur of willen jullie met ov gaan reizen?

Gr Anika

@Anika: hoe vind je zo’n chauffeur? Zijn daar site’s voor? Heb je een idee of er op de Malediven ook low-cost hotels zijn of enkel dure resorts?
We plannen volgend jaar (maart) te gaan en gaan ook door nr de Malediven om er te duiken…denk dat we hetzelfde traject hebben!

Grtjs

Kat

Hoi Kat,

Sorry voor de late reactie! :wink:
Ik heb deze chauffeur geregeld via Erik die ook op deze site actief is. Hij heet Chris en is een aaridge meneer. Verder kan ik je er niet veel over vertellen. (pas als ik terug ben) Er zijn op internet wel meer mensen die chauffeurs weten.

We hebben op de Malediven Bandos Maledives geboekt. Dat is zo’n beetje de goedkopere. We vonden het belangrijk dat er een huisrif was en dat de huisjes enz netjes zijn. Je moet wel rekenen op ongeveer 100 per persoon. Het is dus best wel prijzig. Wij hebben ervoor gekozen om alleen ontbijt te boeken. De rest betalen we daar. We eten niet zoveel, dus we denken op deze manier goedkoper uit te zijn.

Als ik terug ben, (1 augustus) kan ik je meer vertellen.

Groetjes Anika

1 like

Hey,

Wij gaan half september voor 3 weken reizen met prive gids door Sri Lanka.

Zijn op onze gids gekomen via Aart en Yvonnen Weijmer die vanuit Nederland(Bunnik) een stichting daar steunen dmv geheel vrijwillig reizen te adviseren/regelen voor iedereen.

Wij hebben iom hun een reis samengesteld en profiel van gewenste gids en dat hebben ze geregeld voor ons incl. eenvoudige maar goede hotelletjes.

Gehele reis inclusief tickets en half pension was zeker niet duur en gezien de energie en tijd die ze erin steken kan het niet anders dan goed zijn/worden.

wanneer je wat meer info wilt mail ze maar eens: y.weijmer@zonnet.nl

Greetz,

Flyboy>>>:wereld:

1 like

Hallo Annika,

Alvast een hele fijne reis gewenst! Wij vertrekken vandaag.

Groetjes, Lindsay