In het najaar zou ik waarschijnlijk op groepsreis naar Madagascar gaan. Mijn voorkeur gaat naar de rondreis van koningaap aangezien die de meeste plekjes bezoekt en het langst onderweg is. Zijn er mensen die met koningaap al naar madagascar geweest zijn en wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb al gelezen dat shoestring ook de moeite waard is…
Een ander vraagje is of het veel uitmaakt of ik nu in september of pas in oktober vertrek? De reis vertrekkende in oktober duurt tot begin november en misschien is dit dat al minder wegens slechter klimaat??
Wat ik me ook afvroeg is als je zon rondreis maakt, is het aangeraden om rond te trekken met een grote rugzak of is een reistas ook te doen?
Zijn er nog mensen die van plan zijn in die periode naar madagascar te reizen?
Ik heb geen ervaring met deze organisaties v.w.b. Madagascar. Wat betreft het klimaat, oktober is ook nog een prima maand om Madagascar te bezoeken en doorgaans is begin november ook goed. Ik was er afgelopen jaar vanaf begin december en pas in de loop van december werd het weer wat slechter. Een reistas of rugzak maakt niet zo veel uit. Een rugzak is met name handiger als je er langere stukken mee moet sjouwen, maar ik neem aan dat dat met een groepsreis niet veel zal voorkomen.
Ik ben met Shoestring naar Madagascar geweest. Dat is me erg bevallen! Shoestring en Koning Aap zijn van dezelfde organisatie, Koning Aap is wat luxer, maar omdat er op veel plekken in Madagascar niet echt keus is, slaap je op de plekken die door beide reizen worden aangedaan in hetzelfde hotel. (muv Ranomafana, bij ons was een medewerker van Shoestring/Koning Aap mee en die moest daar ook het Koning Aap hotel bekijken).
Kijk vooral naar de plekken die bezocht worden en wat jou hierin het meeste aanspreekt!
Qua bagage maakt rugzak of reistas niet zoveel uit, als het maar geen harde koffer is. De bagage wordt op het dak van de bus vervoerd en moet iedere keer door het hulpje van de chauffeur het dak op getild worden. Bij ons waren 4 mensen met koffers en dat was toch behoorlijk lastig voor hem! Je hoeft je bagage ook bijna niet te tillen zelfs, er zijn bij de hotels meestal erg vriendelijke mensen die het zo graag voor je doen dat ze het bijna (nou ja, helemaal!) uit je handen trekken!
Merci voor de reactie’s!
De reden dan ik liever koning aap zou nemen is omdat deze toer langer duurt en meerdere plaatsen bezoekt. De enige plaatsen die shoestring wel doet en koning aap niet zijn: Mananjary, Nosy Varika en Mahanoro. Dus ik zal nog eens moeten opzoeken of deze plaatsen echt de moeite zijn of niet. Koning aap doet dan 6 andere plaasten die niet bij shoestring staan. Het zal nog wikken en wegen worden…
Of misschien toch eens zien naar een zelf samengestelde reis maar dan moet ik eerst nog andere reispartners vinden om de kosten wat te delen…
Dat zijn niet de meest bijzondere plaatsen van de reis. Mananjary is wel erg leuk, maar dat is voornamelijk strand (kan hier niet de zee in, stroming is te sterk) en het dorpje. Wij waren er toevallig tijdens onafhankelijkheidsdag, dat speelt wss ook mee waarom het voor ons bijzonder was. Het waren bij ons vooral wat ontspannen dagen.
Nosy Varika en Mahanor zelf zie je niet echt tijdens de reis, je overnacht er alleen. Hier kom je langs vanwege de bootreis. Die is wel erg leuk, maar duurt ook lang. De tweede dag is daardoor ook meer ontspannen rondhangen en een boekje lezen.
Ik denk trouwens dat je deze plaatsen niet eens in een reisgids ofzo tegen komt. Dat was deels ook het leuke, dat het echt zo afgelegen is, maar het hotel van Nosy Varika was daardoor ook wel heeel erg basic.
Met Koning Aap kan je meer plekken bezoeken omdat je ook binnenlandse vluchten hebt. Bij Shoestring gaat alles met de bus.
Thanks, dat maakt het kiezen alweer gemakkelijker.
Ik heb nog enkele maanden de tijd om de keuze te maken, dus eerst nog voldoende informeren, deze website eens goed uitpluizen…
Maar ik kijk er al enorm naar uit…wou al dat zover was :o)
ik ben vorig jaar met Shoestring gegaan. De plaatsen die je noemt (Mahanoro e.d.) zijn niet bijzonder. Mananjary was op zich wel leuk, maar wij hadden geen feestdag dus minder bijzonder. Als Koning Aap naar Morondava gaat (met allee de Baobabs) dan zal ik zeker daar naar toe gaan! En ook als je zo lang van je werk weg kunt gaan…doen!!! Ik ga ook altijd het liefst zo lang mogelijk weg. Shoestring reis was goed hoor, maar wil zeker nog terug naar Madagascar naar Morondava (en ook nog terug voor de dieren hoor en de mensen). Veel hotels waren hetzelfde als de Koning Aap groep uit Belgie.
Dank je voor de reactie! Vandaag geboekt bij koningaap en kijk er al enorm naar uit. Nog een 7tal maandjes en dan is het eindelijk zover
Ja, koningaap doet Morondava en dat wou ik wel degelijk bezoeken…
Hopelijk valt de reis goed mee maar dat weet je nooit op voorhand hè!