In het najaar zou ik waarschijnlijk op groepsreis naar Madagascar gaan. Mijn voorkeur gaat naar de rondreis van koningaap aangezien die de meeste plekjes bezoekt en het langst onderweg is. Zijn er mensen die met koningaap al naar madagascar geweest zijn en wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb al gelezen dat shoestring ook de moeite waard is…
Een ander vraagje is of het veel uitmaakt of ik nu in september of pas in oktober vertrek? De reis vertrekkende in oktober duurt tot begin november en misschien is dit dat al minder wegens slechter klimaat??
Wat ik me ook afvroeg is als je zon rondreis maakt, is het aangeraden om rond te trekken met een grote rugzak of is een reistas ook te doen?
Zijn er nog mensen die van plan zijn in die periode naar madagascar te reizen?
Ik heb geen ervaring met deze organisaties v.w.b. Madagascar. Wat betreft het klimaat, oktober is ook nog een prima maand om Madagascar te bezoeken en doorgaans is begin november ook goed. Ik was er afgelopen jaar vanaf begin december en pas in de loop van december werd het weer wat slechter. Een reistas of rugzak maakt niet zo veel uit. Een rugzak is met name handiger als je er langere stukken mee moet sjouwen, maar ik neem aan dat dat met een groepsreis niet veel zal voorkomen.
Ik ben met Shoestring naar Madagascar geweest. Dat is me erg bevallen! Shoestring en Koning Aap zijn van dezelfde organisatie, Koning Aap is wat luxer, maar omdat er op veel plekken in Madagascar niet echt keus is, slaap je op de plekken die door beide reizen worden aangedaan in hetzelfde hotel. (muv Ranomafana, bij ons was een medewerker van Shoestring/Koning Aap mee en die moest daar ook het Koning Aap hotel bekijken).
Kijk vooral naar de plekken die bezocht worden en wat jou hierin het meeste aanspreekt!