Enkele vlucht Mumbai - Amsterdam

Zijn er directe vluchten te boeken? Bij KLM lijk je geen enkele reis vanuit Mumbai te kunnen boeken?!

Ik heb namelijk dit reisplan voor een sabbatical, ingaande eind maart :wink:

–> A’dam – Goa (700 euro Arkefly)
Goa 1-2 weken
–>Goa – Cochi / Kollam (nachttrein)
Kerala 2-3 weken
–>Cochi – Singapore – Koh Samui (300 euro met Silk Air, 1 overstap)
Koh Samui / Ko Pha Ngan 3 weken
–> Koh Samui – Bangkok – Kathmandu (300-400 euro)
Nepal 3 weken
–> Kathmandu – Mumbai
Mumbai 3-4 dagen
-–> Mumbai Amsterdam

Ik denk wel dat er vluchten zijn, ik dacht dat KLM en Delta shared flights doen op dit traject, maar let op met de grenspolitie in India.

Indien de Arkefly vlucht naar Goa een chartervlucht is, kan je wel eens problemen hebben als je vertrekt vanuit een ander vliegveld dan Goa op een lijnvlucht. Vroeger was dit althans zo, best eerst even nakijken of dit nog zo is.

Thanx Thierry! Met Arkefly is inderdaad een chartervlucht volgens mij. Maar wat voor problemen kunnen er ontstaan als je de terugvlucht laat schieten? De maatschappij met wie we dan terugvliegen heeft toch geen wetenschap van het feit dat we een Arke-retourticket Goa hebben? En het staat ook niet in je paspoort ofzo…

Indertijd was Goa Dabolim enkel een charter luchthaven en mocht je niet binnen of buiten via een andere luchthaven. Ze kunnen zien aan je entry stempel waar je bent binnengekomen. De gegevens die je invult op je arrival kaart worden door de grenspolitie ook in het systeem ingebracht, dus ze weten waar en met welke vlucht je aankomt.

Tegenwoordig heeft Quatar Airlines wel lijnvluchten op Goa, dus is er ondertussen één en ander veranderd, ik heb het niet zo meer gevolgd.

Andersom, dus aankomen met een lijnvlucht, en weer vertrekken met een charter mag momenteel zeker niet, daar heb ik onlangs nog opmerkingen over gelezen (de dame in kwestie mocht uiteindelijk vertrekken mits betalen van 100 dollar bakshees), maar jouw manier weet ik niet zeker, best even checken.

Alleen terugvlucht met charter kan volgens mij sowieso niet, omdat je a) geen losse enkele tickets kan boeken en b) de boel meteen gecanceld wordt als je de heenvlucht niet op komt dagen. Dacht ik toch?

PS heb ik een multi-entri visum nodig voor India met dit reisplan? Gezien het feit dat we uiteindelijk dan vanaf Nepal weer naar Mumbai vliegen en vanaf daar weer naar huis?

Soms verkopen chartermaatschappijen lege zetels, ook enkel, denk ik. Geen idee.

ivm je visum, zal het er van afhangen of je meteen aansluiting hebt, en in de transit kan blijven of niet.

Maar waarom wil je deze reisvolgorde? Is het niet handiger om bvb op Mumbai te vliegen, India doen, naar Nepal, en dan naar Thailand en vanuit Bangkok naar huis vliegen?

Ik heb tijd gekeken naar logische ‘doorreismogelijkheden’ vanaf Zuid-India, maar vanuit Cochi kan ik niet makkelijk in Nepal komen volgens mij.

Een van de weinige internationale vluchten vanuit Cochi gaat naar Singapore, en deze heeft aansluiting op vlucht naar Koh Samui (beide Silk Air).

Plus het feit dat we in het midden van de reis graag een ‘relaxmoment’ op één plek willen hebben.

Maar als je een beter idee hebt, er is nog niks geboekt!

Normale methode is

  • Ofwel een retour van/naar zelfde ‘basis’ en vanaf daar enkeltjes. Zou bij jou dus bijvoorbeeld NL-Mumbai kunnen zijn, en dan enkeltje Mumbai-Goa
  • Ofwel een ‘Open jaw’ ticket, met aankomst en vertrek vanaf verschillende luchthavens. Zou moeten kunnen met Quatar: aankomen in Goa en dan terug van Mumbai.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

thanx Erik! Een open ticket is voor een 3-maanden-reis niet voordelig(er). En volgens mij kan het wel toch, zo?

Inderdaad is een retourtje Mumbai wellicht handiger, maar ik ben wat lui en vind het wel prettig om meteen in Goa aan te komen, en dan op het eind (want de vlucht Kathmandu-Mumbai sluit niet echt aan op Mumbai-A’dam met KLm) nog een paar dagen Mumbai te doen om af te sluiten.

Hmmm… het kan maar een enkeltje Mumbai-Amsterdam is dus vrijwel niet te krijgen. En dan is deze truuk, Qatar Amsterdam-Goa en dan terug Mumbai-Amsterdam, toch een stuk goedkoper me dunkt. We hebben ook zoiets met ze gedaan, heen naar Male en terug vanaf Colombo, en dat kostte eigenlijk nix extra vergeleken met een gewoon retour Azië.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]