Hallo allemaal,
Ik ben Carolien en ik ben 24 jaar. Ik wil in de (nabije) toekomst heel graag (betaalde) Engelse les gaan geven in Kenia. Ik ben nog redelijk nieuw op dit gebied, dus kan iemand mij misschien op weg helpen of tips geven? Welke organisatie(s) kan ik het beste benaderen? Alvast heel erg bedankt!!!
hallo!
kijk eens bij www.jacksonacademy.tk Het is welliswaar vrijwillig maar je kan er wel op deze manier inrollen.
groetjes Joan
Hee joan,
Heb jij ook via die organisatie gewerkt? Ben namelijk ook wel benieuwd naar ervaringen!
groetjes, carolien
Hoi Carolien,
Nee, ik heb er nog niet gewerkt. Op dit moment ben ik wel bezig met het maken van afspraken.
Diegene die dit vrijwilligers project heeft opgezet is Irene. zij werkt daar momenteel en komt eind Juni naar huis. Ik heb met haar afgesproken om elkaar dan te ontmoeten zodat we (ik en linda, reisgenootje) wat meer inhoudelijk te weten kunnen komen over het werken daar op die school. IK heb hier een goed gevoel over. Je kan zelf ook contact met haar opnemen en met haar afspreken. Als je serieus geinteresseerd bent dan wil Irene dat vast wel.
Als ik daar ga werken dan is dat pas volgend jaar augustus/september. ik begin eind september dit jaar met een reis van een jaar door Afrika samen met Linda. Daar beginnen we met werken in Zuid-Afrika en reizen we door naar Namibie, Botswanan, Zambia, Zimbabwe en hier gaan we ook werken, dan door naar Mozambique, Malawi, Tanzania (waar we hoogst waarschijnlijk ook gaan werken…) en dan naar Kenia op de school. Tegen die tijd is het jaar om en moeten we weer naar huis. Tenzij ik werk en onderdak vind dan blijf ik in Afrika!
Groetjes Joan
Ik heb inmiddels geemaild met irene, en ze heeft me inderdaad uitgenodigd om eens te komen praten. Ze was direct heel enthousiast over het feit dat ik muziekles wil gaan geven (ik ben musicus en studeer nu ook etnomusicologie), dus waarschijnlijk ga ik een afspraak met haar maken. Ik wil heel graag ervaring opdoen met lesgeven in Afrika, dus wie weet…
Geweldig nieuws!
Ik hoop dat je het leuk vindt! veel succes en wie weet komen we elkaar daar tegen!
groetjes Joan
dit jaar ga ik al naar ghana maar ik heb de website eens bekijken en het project lijkt me erg interessant. dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
wie weet voor volgende zomer
ik heb trouwens een link opgenomen in de linklijst voor vrijwilligerswerkprojecten op mijn site