Ik ga binnenkort naar Bogota, Colombia om er te wonen, werken, en rond te reizen natuurlijk. Ik ben geïnteresseerd in het geven van Engelse les om rond te komen. Mn hele universitaire opleiding heb ik in het engels gedaan en daarnaast heb ik in de VS en in London gewoond, dus mn engels is uitstekend. Mn spaans is redelijk, maar daar ben ik van plan hard aan te gaan werken als ik daar ben. Heeft iemand tips voor het vinden van werk als engelse leerkracht? Heb je daar over het algemeen een certificaat voor nodig bv? Andere tips over wonen en werken in Colombia zin ook welkom
Ik zoek werk voor langere tijd (in ieder geval meerdere maanden tot zeker een jaar). Een TEFL heb ik niet. Is dat noodzakelijk? En zo ja, moet ik zo’n certificaat dan bij een bepaalde organisatie halen en wordt het geaccepteerd als je zo’n cursus online volgt, aangezien dat een stuk goedkoper is?
Het zou heel fijn als ik wat antwoorden kan krijgen!
TEFL is in vrijwel alle gevallen noodzakelijk. Of het cerfiticaat geaccepteerd wordt als het van een online cursus afkomt weet ik niet, maar ik denk dat het sowieso handig is het cerfiticaat te halen bij een goede organisatie, zeker als je nog weinig leservaring hebt (heb je al eerder Engelse les gegeven?)
Bedankt voor de reacties! Ik zal informeren naar de TEFL hier in Bogotá.
Veel ervaring heb ik niet. Toen ik in London woonde heb ik privelessen Engels gegeven, maar voor een klas gestaan heb ik nog nooit.
Haha, ja vriendjes maken. Daar heb ik geen moeite mee. :teeth: Het enige ‘probleem’ is dat mijn engels beter is dan dat van hen…Ik ben al bij 2 instituten geweest voor een interview en vooral die tweede kon haast geen engels. En mijn spaans is niet al te geweldig…
Qué tal tu español ahora? Has mejorado? Ik kwam dit draadje via Google tegen omdat ik op zoek ben naar mensen die een TEFL-cursus hebben gevolgd en daarna Engelse lessen hebben gegeven. Is het je gelukt? Ben je uiteindelijk lerares Engels geworden? Ik zou graag je ervaringen horen voor een artikel op mijn site.