Beste mensen,
Wij willen graag weten waar in Colombia je het beste spaanse les kunt nemen!
Komen aan in Bogota!
Staan open voor alles.
Iemand tips of ideeen?
Groeten Rutger
Beste mensen,
Wij willen graag weten waar in Colombia je het beste spaanse les kunt nemen!
Komen aan in Bogota!
Staan open voor alles.
Iemand tips of ideeen?
Groeten Rutger
Hoi Rutger, waar het het beste kan weet ik niet, maar ik heb les genomen bij Nuevalengua (www.nuevalengua.com ) in Cartagena en Academia Latina (www.academia-latina.com) in Taganga. Nueva Lengua was een prima school, al was het in de derde week wat te druk en de klas te groot. Het zit ook in Medellin en Bogota.
In Taganga was ook goed, een kleine school, prive les, aan het strand, en mocht je willen, Casa Holanda om de hoek
Ik heb goede ervaringen bij “Relato” (scholen in Bogota of in Cartagena) en hier krijg je ook extra korting als je de gids van Colombia Fácil laat zien of een goede school is ook “Connect 4” in San Gil… Succes. (hier lees je meer: http://www.colombiafacil.com/en/activities/spanish-school/).
Dank jullie wel! Ga er eens achteraan!
Groeten rutger
Het is misschien een beetje laat, maar voor het geval dat je geintereseerd ben om vanuit Nederland alvast al wat Spaans te leren dan kan ik je in contact brengen met Guatemalteekse mensen die je Spaans kunnen leren. Het gaat via Skype en zijn goede en persoonlijke lessen (1 op 1). Site is: www.SpanishOfCourse.com.
Goede reis naar Colombia! Ik wil er graag zelf ook nog een keer heen, lijkt me een gaaf en interessant land!
Bij een taalcursus verblijf je meestal een aantal weken in dezelfde plaats, dus ik zou het laten afhangen van welke stad je het leukste lijkt, en wat voor klimaat je het prettigst vindt.
Ik ben net terug uit Colombia en vond:
Alle steden behoorlijk duur qua overnachten; kleine stadjes en dorpen goedkoper
Bogotá: enorm groot, stinkt wel, na het donker flink gevaarlijker maar overdag prima te doen, Candelaria-wijk is leuk; relatief koud klimaat, overdag graad of 15, 's nachts soms maar 5 graden of kouder, soms regen. Mooie berg Monserrate. Veel files, alleen maar bussen en taxi’s.
Medellín: ietsjes Europeser, vooral de wijk El Poblado, veel lekker eten te krijgen (wel duur), hippe jongeren, goed uitgaansleven, erg diverse wijken, ook wel veel smog. El Centro is zowel overdag als 's avonds behoorlijk pittig qua onveiligheid (veel bedelaars, dealers en dieven); de wijk El Poblado is toeristisch en veel herrie van bars op en rondom Plaza Lleras (dus neem geen hotel midden in dat uitgaansgebied, maar het is wel leuk om naar zo’n restaurant of bar te gaan); Itapui vond ik ook wel een leuke wijk / voorstad. Handig openbaar vervoer (naast bussen ook metro’s en metrocable) maar wel grote afstanden. Klimaat is milder maar het kan ook regenen.
Cartagena: erg prettig in het historisch centrum (de wijk Getsemani buiten de muren is wat ruiger), veel is te bereiken op loopafstand, mooi, lekker warm (28 graden), misschien wel te heet om te studeren (heeft de school airco??!), veel lekkere restaurants maar wel duur eten. Erg toeristisch maar toch een leuke mooie stad met veel te zien. Caribische sfeer en muziek. (Let wel op of jij misschien tijdens regenseizoen gaat.)
Salento: leuk cowboy/koffieboer-dorp, weet niet of het een taalschool heeft. Tussen de Colombianen en natuurtoeristen (de meeste toeristen komen daar voor de hike in de mooie Valle de Cocora). Goedkoop, veilig, typisch Colombiaans dorp, maar wel weinig diversiteit in het eten.
San Gil: stadje met erg leuk gezellig centraal plein dat 's avonds vol Colombianen van alle leeftijden zit (goed om je Spaans te oefenen), relatief heel veilig, veel adventure sports te doen in de omgeving. Volgens mij zit daar wel een taalschool. Verder niet een heel bijzonder stadje, maar in de omgeving veel te zien en doen.
Villa de Leyva: prachtig rustig koloniaal dorp, doordeweeks mooi en kalm, in het weekend schijnt het wel overspoeld te worden door toeristen (uit Colombia en uit buitenland). Er zijn hot springs en gekleurde meren dichtbij. Veel lekker eten te krijgen in diverse prijsklassen. Het trekt wel de wat oudere toeristen. Weet niet of het een taalschool heeft.
Kortom waar wil je wekenlang zitten? Hip Medellín, Caribisch Cartagena, ruig Bogotá, sportief San Gil?..