Spaans leren in Colombia

Beste forumbezoekers,

Is er iemand die ervaringen heeft met spaans leren in Colombia of misschien een school of reisorganisatie kan aanbevelen? Mijn voorkeur gaat uit naar een nederlandse organisatie. Maar ik ben ook al aantal amerikaanse bureaus tegengekomen die erg aantrekkelijk zijn qua aanbod.

Ben benieuwd en alvast bedankt.

In Colombia zijn weinig reguliere Spaanse taalscholen. Eentje die ik ken maar waar ik geen ervaring mee heb is NuevaLengua. In Bogotá zijn er mogelijkheden om Spaans te leren aan een van de universiteiten. Cartagena, de meest toeristische stad, biedt waarschijnlijk nog de meest mogelijkheden met Spaanse taalscholen en privelessen gegeven door individuen.

Je zou ook onderstaande site eens kunnen bekijken (een Nederlandse organisatie die ook Spaanse lessen verzorgen):

saludos
Spaanstalige Wereld

Bedankt voor de info spaanstalig. Het aanbod van scholen in Colombia is klein vergeleken met andere spaanstalige landen zoals jij al aangaf in jouw post. De scholen die je noemt was ik al een keer tegengekomen maar ik zal deze nog eens onder loep nemen want met een naam als spaanstalig (+ bijbehorende website) lijkt het erop dat je expert op dat gebied ben.

Mochten er nog andere mensen zijn met ervaringen met spaans leren in Colombia dan hoor ik deze graag.

Hieronder nog een taalschool in Cartagena. Een Duitse organisatie waar je Spaans en Duits kunt leren. Op hun website staan ook prijzen.

http://www.colomboalemana.org
http://www.colomboalemana.org/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Itemid=35&lang=en

saludos
Spaanstalige Wereld

Ik ben naar twee taalscholen geweest in Colombia. De eerste is Academia Latina in Taganga. De school is verbonden aan Casa Holanda, Nederlandse eigenaar dus. Kleine school, prive les, prima lerares, beviel erg goed. www.academia-latina.com

De tweede was Nueva Lengua in Cartagena. Prachtige stad, en ook prima school. Alleen de laatste week dat ik er was (3 weken) een beetje te druk en de groep te groot. Ze zitten ook in Bogota en Medellin, dus kunt ook steden combineren. In Cartagena woonde ik bij een gastgezin, dat kan voor zover ik weet in taganga niet.

@Spaanstalig:
Wederom bedankt voor de link. Maar ik krijg de indruk dat ze meer de nadruk leggen op het duits dan op het spaans. De prijzen voor het spaans leren zijn dan wel weer erg gunstig.

@Zizwa:
Bedankt voor je reactie. Nueva Lengua staat wel op mijn lijstje. Taganga zit niet in mijn reisschema maar misschien is er wel iemand anders op het forum op zoek naar een school in Taganga, ook namens diegene “hartelijk bedankt”.