**Hola **
Wij beginnen in juni aan onze mooie reis in Zuid-Amerika. We starten in Colombia. Graag zouden we de spaanse taal willen leren.
Heeft er iemand ervaring of tips waar we dit in Colombia kunnen doen? En waar we dan kunnen verblijven zolang. Ik denk dat we ongeveer wel een dikke maand Spaans willen leren, of is dit te lang?
Ik lees graag je reactie!
Bvd!
Groetjes Ellis
Hier tips en opmerkingen over Spaans leren in Colombia:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=149718
Wellicht zijn er scholen die verblijf bij een gastgezin kunnen regelen. Kijk ook eens op www.joho.nl.
Ik zou minstens 3 weken les nemen. Ik heb een talenknobbel maar dan nog meestal ongeveer 4 weken les nodig om de basics te leren. En dan leg ik mezelf ook veel huiswerk op (elke avond woordjes opzoeken die ik overdag had opgeschreven, en die woordjes stampen, en grammatica leren en oefenen).
Het helpt ook om stripboekjes en kinderboeken te lenen of kopen. De plaatjes helpen je bij de context. In Bogotá zit in Calle 11 van Candelaria een heel grote boekwinkel, vlakbij het Botero museum.
Ik heb ook veel aan mijn Lilliput woordenboekjes, maar er zijn ook prima vertaal-apps om woordjes mee op te zoeken.
En ik heb een klein grammaticaboekje, met alle werkwoordvervoegingen, en alle onregelmatige werkwoorden, ook handig.
Ik ben onwijs blij dat ik ooit Spaans heb geleerd en leer op elke reis in een Spaanstalig land weer bij. Het is een schat die niemand me meer afneemt, en net zo handig als Engels spreken: je hebt er je hele leven wat aan, en het komt ook in veel films voor.
Misschien kun je alvast veel Spaanstalige films kijken en goed meelezen en luisteren wat ze zeggen. Liefst Latijns Amerikaanse films want daar spreken ze over het algemeen helderder. Het Spaans van Spanje is wel wat moeilijker.
Mijn blog over Colombia vind je op mijn website, o.a. met tips over het reizen daar. Ik was er in januari/februari 2013.
¡Feliz viaje!
Wauw bedankt zeg voor je vele reacties en fijne uitgebreide uitleg Cecilia! Ik ga het allemaal eens bekijken en goed oefenen. We blijven een tijd in Zuid Amerika dus Spaanse taal is voor ons ook wel een must en daarbij lijkt het me gewoon erg leuk om te leren ook al is het af en toe moeilijk, ik sla me er wel door heen!
Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaringen enz!
Groetjes Ellis