Engels cursus op Hawaii?

Heeft iemand wel eens voor 4 tot 6 weken Hawaii bezocht?
Eventueel voor een cursus Engels, duiken en feesten?

Ik hoor graag verhalen !:drugged:

Ik ben wel 2x 2 weken op Hawaii geweest (The big island, Oahu, Kauai en Maui).

Maar geen cursus gedaan ofzo alleen de eilanden bezocht, sightseeing, feesten met andere backpackers etc.

Wat vond je ervan? Was er genoeg te doen?
Gezien de reis toch wel erg duur is… wilde ik graag weten of het de moeite waard is. Is Hawaii echt zo ‘anders’?

Via ELS Language Centers (www.els.edu) kun je Engels studeren op Hawaii. Ik kan je eventueel ook in contact met NL studenten daar brengen.

Je moet je van Hawaii absoluut geen hagelwitte stranden met wuivende palmbomen etc voorstellen. Als je dat voor ogen hebt kom je bedrogen uit. De stranden zien er niet uit en meestal kan je niet eens in de zee zwemmen omdat de golfen te hoog zijn (surfersparadise).

Maar elk eiland heeft zijn bezienswaardigheid.

Als je er Engels gaat studeren dan zal je waarschijnlijk wel op Oahu in Honolulu terechtkomen.
Op Oahu is genoeg te doen en Honolulu is een geweldige plaats!

Hawaii is “anders” door het klimaat, de landschappen op elk eiland en vooral om het relaxte sfeertje overal. Maar niet om idylische strandplaatjes ofzo.

Als je de gelegenheid hebt zou ik er zeker een curcus gaan nemen, why not! Je bepaalt tenslotte pas als je er bent geweest wat je er van vond !

Ligt er maar net aan op welk eiland en welke plek. Er zijn plaatsen zat waar je gezellig tussen de vissen en schildpadden kunt duiken/zwemmen/snorkelen.

Tuurlijk elk eiland verschilt heel erg. En op zich zijn ze wel mooi maar ik bedoel meer van dat ze geen hagelwitte stranden met palmbomen moeten verwachten (je weet wel zoals vd bountystrandenfoto’s). Zo “mooi” is Hawaii niet maar toch zijn de eilanden mooi op hun eigen manier en zoo verschillend. Oahu heeft genoeg te doen en idd plekken om met reuzenschilpadden te zwemmen etc. The Big Island is weer heel afwisselend ivm vulkanisch landschap en heel bebost. Maui is ook weer heel anders. Ik vond vooral Kauai prachtig !!!

Behalve dat die er dus ook wel zijn.

Nou ik kan je van 4 eiland foto’s laten zien van stranden…maar wit zand is het echt niet hoor het is gewoon geel zand! En palmbomen? De meeste stranden hebben gewoon bosjes of van die andere soort bomen. Dus echt idylissche stranden zijn het niet. En aan de noordwest kust van Oahu kan je niet eens goed zwemmen door de surfers en de golven. Ik heb alleen palmbomen op Waikiki Beach gezien voor zover ik mij kan herinneren en op Kauai aan de noordkust hebben ze zelfs pijnbomen aan het strand dus ook geen palmbomen. Maui vooral bosjes aan de stranden, bomen staan veel verder naar achteren.

Als je mijn reactie nu eens goed leest? Ik zeg (als reactie op een eerdere post van jouw kant dat die stranden er niet zijn) dat die cliché stranden er dus òòk wel zijn.

Dan bedoel je zeker dat stuk strand in het noordoosten van Oahu voordat je bij China Man’s Hat komt. Toen ik er was mocht je daar niet zwemmen op het strand ivm een of ander iets in het water dus daar waren we maar ff 10 min gebleven. Niet noemenswaardig.

Ook hier een bezem door het topic gehaald. Wel lief zijn voor elkaar in een discussie en niet op de man (of vrouw) gaan spelen!

Als Daniëlle wel hagelwitte stranden weet te vinden, dan graag duidelijk uitleggen waar deze te vinden zijn, zodat toekomstige bezoekers er iets aan hebben. Foto’s zijn altijd een pluspunt!

Het topic gaat trouwens over een cursus Engels daar… Er is een ander Hawaii-topic over ‘normaal’ toerisme.

/edit: Daniëlle heeft haar accountverwijdering aangevraagd en zal niet meer reageren.

Hawaii…zucht…als klein jongetje wilde ik al naar Hawaii…leek me toen echt een paradijs. Hawaii en ook de Bahama’s moesten ooit eens bezocht worden. Bahama’s inmiddels gehad, Hawaii helaas nog niet…
Maar goed, ik ben een beetje off-topic en weer aan het wegdromen…ben er dus nog nooit geweest :frowning:

Hoi Ilvy,

Ben jij al naar Hawaii geweest?
Ik ben vorig jaar afgestudeerd en weet nu niet zo goed wat ik wil gaan doen.
Het is altijd al een droom van mij geweest om naar Hawaii te gaan, om daar bijvoorbeeld een cursus (iets met mode of kunst) te volgen, te leren duiken en OOK te feesten ;).

Ik wil naar Hawaii om even een “break” te hebben en daar bijvoorbeeld een maand of 2 te wonen.

Heeft iemand tips of advies voor me?

Alvast bedankt!