Engeland here we come ...

Ok zal voor volgend jaar zijn …
Verleden jaar naar Denemarken geweest en in het najaar een caravan gekocht… die gaan wij dit jaar flink uittesten dan begin volgend jaar lid worden van de caravanclub.co.uk en ergens juli/aug volgend jaar met de autotrein (uiteraard met caravan) onder de grote plas door…

ik ga dit forum vooral doorspitten om things to do… op te pikken

mvg Arnold

Hoi Arnold,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je met de caravan naar Groot Brittanie rijd !
Heb je al het ** Groot Brittannië Forum** ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere mensen !
Met een caravan rijden in Engeland is goed te doen maar volg zoveel mogelijk de grotere wegen, de kleinere wegen zijn soms erg smal met die uitwijk haventjes,Arnold !
Voor de oversteek zijn er voor zover ik weet geen bepaalde dingen die je moet weten behalve als je ook s,avond wil rijden dat je stickers op je koplampen moet plakken omdat je links rijd en die zijn bij de Nederland overal wel verkrijgbaar, maar volgens mij is het niet verplicht zolang je maar niet s,avonds rijd.
En zorg voor een goed rechter spiegel om langs je caravan te kijken omdat in Engeland de rechter spiegel de belangrijkste spiegel is om in te kijken.
En uiteraard de goede stroom verloop stekkers meenemen dus ook Euro/ Engelse stekker.
De oversteek zou ik doen door de Eurotunnel dit gaat supersnel en je bent in 35 minuten in Dover.
In iedergeval wens ik je nog een aangename reis toe !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Ja, die kleine wegen ken ik inderdaad heel goed … een paar jaar geleden met een kleinere caravan al eens op en neer door het zuiden van Engeland wezen toeren. Niet echt te doen met onze huidige caravan, maar wat een prachtige plekken ga je dan missen …
Deze komende vakantie gaat iets ander worden denk ik … vandaar ook dat ik op dit forum aan het rondneuzen ben gegaan. Volgend jaar gaan we de caravan elke keer voor een paar dagen op dezelfde plek laten staan en met de auto de omgeving bekijken ipv elke dag of om de dag een stukje verder te rijden.

Dank voor de aanvullende tips … het zijn zeker goede punten om te onthouden.