Hallo,
Mijn vriend gaat al sinds kindertijd op reis naar Thailand, meer bepaald Koh Samui. Het idee speelt al jaren in zijn hoofd om er effectief te gaan wonen. Wij zijn al een aantal jaar samen en sindskort steekt dit onderwerp opnieuw de kop op. In eerste instantie leek mij dit uiteraard ook een droom. Ondertussen ben ik er zelf ook al een aantaal maal geweest. Toen ik echter begon te snuisteren en opzoekingswerk deed naar ervaringen, begon ik het wat minder rooskleurig in te zien. Waar mijn vriend enkel de positieve dingen zie relativeer ik het allemaal wat meer. Wat me opvalt is dat, indien je als man er niet getrouwd bent met een Thaise, je er maar weinig te betekenen hebt. In die zin dat heel wat mogelijkheden beperkt zijn… Mijn vriend wil er graag zelf iets verhuren/uitbaten/… om inkomsten te hebben. Daarnaast wil hij ook in België blijven zorgen voor een zeker inkomen. Ikzelf heb hier een bachelordiploma in de sociale sector. Dit zou ik toch wel willen gebruiken daar door bv. mee te werken ana sociale projecten, al dan niet vrijwillig. Ik ben echter op zoek naar mensen die naar Thailand verhuisd zijn als Belgisch of Nederlands koppel. Wat zijn de evrvaringen, mogelijkheden, beperkingen enz…
Groeten