Hallo lezers,
Na lang zoeken ben ik op het spoor van mijn ultieme vliegticket. Maar
hollander die ik ben zie ik bij Emirates een mogelijkheid tot kortingscode!
Daar wil ik natuurlijk graag gebruik van kunnen maken elke euro uitgespaard
kan ik weer op locatie uitgeven. Maar nu mijn vraag, want ik kan online geen
promo/kortings code vinden. Ik heb gezocht maar kwam alleen uit op codes bruikbaar
in het buitenland. Wij willen graag vliegen van Hamburg naar Ho chi Minh. Iemand
toevallig een internet held of connecties bij de Emirates of andere goede ideen om
hieraan te kunnen komen?
Maar je kan ook anders denken als zuinige Nederlander.
Ik reis naar Viet Nam altijd met minimaal 1.75 meter beenruimte voor gemiddeld 1150 euro pp.
Is misschien aan de prijs maar bedenk wel dat dat je bijna 24 uur in het vliegtuigtuig zit.
Voor dit bedrag heb ik dan 1 x enkele reis , zeker zitplaats bij de nooduitgang voor of de heen naar Viet Nam of terug naar Europa ( Franffurt vv. ).
En 1 enkele reis business Class op de andere enkele reis.
Komt ook wel eens voor dat ik voor 1400 Euro pp BC VV reis ipv 5000 euro pp.
Wil je altijd bij bij de nooduitgang zitten en geen optie BC bijkopen, dan kan je dit voor 850 euro regelen op beide vluchten VV.
Bedankt voor het meedenken. Ik wist niet hoe het precies zat met de codes, helaas
dus geen optie. De site die je hebt gegeven is bekend, op die manier hebben we ook
onze tickets gevonden die we graag willen boeken. Persoonlijk boek ik liever direct met
de airline, ervaring leert dat dit handiger is mocht er iets gebeuren onderweg. Ik hoopte
met de code dan onder de prijs van de vliegticktes site te komen. Maar is dus nog even
verder zoeken, en anders gaan we gewoon boeken.
In ieder geval bedankt voor nu. Ik houd verder het forum in de gaten voor reis tips, we
willen met een niet al te strakke planning heen vliegen en daar echte beslissingen maken,
dus gewoon relaxed reizen.
De beste deals krijg je vaak door op tijd beginnen te zoeken.
Prijzen zijn vaak aan veranderingen onderhevig.
Het is mij wel eens gebeurd dat ik een vlucht gevonden had, wilde een halve dag later boeken, voor die prijs was ie niet meer te krijgen, kijk ik een dag later, is ie er weer wel.
En soms zijn er acties (zoals de KLM werelddeal weken).
Nog wat tips: gebruik incognito browsing, dan kunnen ze in ieder geval niet een cookie opslaan en zien dat je al vaker interesse getoond hebt.
En er zijn soms wat alternatieven die een stuk voordeliger zijn.
Zelf heb ik wel eens een KLM ticket vanaf Antwerpen centraal (ZWE) geboekt, scheelde toen ongeveer de helft met een ticket vanaf Amsterdam (zelfde vlucht).
BIj welke maatschappijk doe je dit, cq. hoe doe je dat (1400 BC VV is acceptabel, 5000 niet…)
En ga je dan met de auto naar Frankfurt? (is ook nog een uur of 3 a 4).
Ik boek altijd bij Viet Nam Airlines en daar kan je dan naar option town, mits je dus rechtstreeks geboekt hebt bij VA, en dan daar de optie boeken.
Ik zie overigens dat ik een foutje heb gemaakt.
Ik betaalde dit jaar, 2013-2014, voor een ticket 850 euro en voor option town 300 USD en heb dus 1x EC gevlogen bij de nooduitgang en de terugvlucht in de BC.
Heb voor de heen reis naar Viet Nam 150 USD binnen 3 werkdagen teruggestort gekregen omdat ik geen BC had gehad.
Totaal voor 1 persoon dus 850 Euro + 150 USD.
Ja, ik rijd vanaf Tilburg naar Frankfurt en dat is inderdaad 3.5 uur rijden.
Maar naar Schiphol is ook 1.5 a 2 uur , afhankelijk van het verkeer.
Voordeel van Frankfurt is de rechtstreekse vlucht en de meerkosten aan benzine betaald zich terug door het goedkope parkeren.
Afgelopen januari, 28 dagen voor 95 Euro.
Dan wel met prive brengen naar de vertrekhal vanaf de parkeergarage en auto klaarstaan bij de vertrekhal bij aankomst.
Betrouwbaar adres, geen kilometers meer op de teller.
Bedankt voor de info. Ik wist niet dat optiontown werkte met VA. Is inderdaad een interessante optie.
Naar Schiphol wil ik ook nog wel eens met de trein gaan. Geen parkeerkosten, en als je terugkomt en slecht geslapen hebt dan hoe je ook niet meer zelf te rijden.
Groetjes, Frans.
PS: ik neem aan dat het met de kwaliteit en de veiligheid van VA wel snor zit.
Vanuit het noorden is Frankfurt voor ons niet echt een goedkopere optie, wij kijken vooral naar Hamburg. Is iets verder dan Amsterdam maar scheelt wel bijna 200 euro. We hebben ondertussen ons ticket op het oog voor 700 euro, alleen nog even een nieuw paspoort aanvragen en we kunnen het ticket gaan boeken.
Had ik nog 1 vraag, we hebben niet een vast reisschema, maar willen mogelijk wel naar - Phu Quoc , vanaf waar is het voordeligst om heen te vliegen? of is de boot goedkoper? aangezien we geen reisschema hebben willen we liever niets vastleggen, als dat betekend dat de trip ter plaatse niet door kan gaan dan is dat jammer, mocht de trip misschien iets uitgesteld worden dan hebben wij daar ook geen problemen mee en kunnen we ons in de tussentijd ook wel vermaken.
Vliegen op PQ maakt niet veel uit in prijs of je nu van van Saigon naar PQ vv vliegt of van eerrst Can Tho naar PQ en dan terug naar saigon.
Je kan ook van Hanoi rechtstreeks naar PQ vv en nog via wat andere steden eventueel.
Maar goedkoopste is de ferry, maar dan moet je daar wel tijdig aanwezig zijn, want de meeste boten vertrekken in de vroege ochtend.
Betekend dan bijna altijd dat je moet overnachten in Rach Gia en je waarschijnlijk een vakantie dag meer kwijt bent?
Zeker wanneer je wat flexibel bent kan je altijd wel een vlucht vinden, in het hoogseizoen ( november t/m april ) misschien wat moeilijker maar een vlucht kan je wel vinden.
Met de boot kan je er altijd komen laag-of hoogseizoen maakt dan niet uit, en boot is goedkoper.
Maar ga je met de boot heen en je wilt een vlucht naar het vaste land ( maakt niet uit voor welke bestemming ) dan is de retourvlucht natuurlijk wel duurder dan een retourvlucht gedeeld door 2!
Ook kan het problemen opleveren om deze ( een enkele vlucht ) te vinden omdat bijna iedereen retourvluchten koopt en dus de vluchten vol zitten.
Dan zou je weer de boot moeten nemen en dan over land naar Saigon moeten gaan.
Dit kost je minimaal 1 dag, maar reken maar op 2.
De boten van PQ naar het vaste land vertrekken in de middag, dan de vaartijd en dan naar Saigon ( 6 a 8 uur met een prive wagen ) , kom je rond 24:00 uur aan in Saigon.