Emigreren

Hoi, wij hebben 5 jaar geleden een huis gekocht in Jamaica en reizen op en af . Ben net gestopt met werken , dus we kunnen vanaf december langer gaan en de winter daar blijven .
Er zijn nogal wat haken en ogen , als je wilt emigreren naar Jamaica .
Ik ben er weer vanaf 29 april en ken iemand die bij immigration werkt dus zou kunnen navragen voor je .
Wat je altijd nodig hebt , al is het om een bankrekening te openen ; brief van de belastingdienst dat je geen belastingschuld hebt , schrijven van de bank dat je betrouwbaar bent , bewijs van goed gedrag , en van minstens 2 mensen een aanbeveling , bv je huisarts en in Jamaica de Justice of the peace ( vrederechter) . Ik ken hem dus dat hoeft geen probleem te zijn . Mail me maar wat vragen , dan antwoord ik ze wel . johudales@Hotmail.com of via de facebookpage , kun je een pm sturen .
groeten,
jo

Dank je wel voor de snelle reactie !! Ik heb je ook al gevonden op face book hahhaha en had al een bericht gestuurd.
Ik vroeg me af of je wat ideeën hebt, wat betreft werk daar. Alles wat je hierboven beschrijft qua belastingschuld ed is allemaal dik in orde gelukkig.
Ik zou graag willen weten of er Nederlandse bedrijven daar gevestigd zijn, misschien dat het dan wat gemakkelijker is, om een ingang te vinden.
Ik wil werkelijk alles aanpakken, als ik maar weg kan!!!

Ik zal het voor je navragen en laat je iets weten als ik bericht terug heb . Kan wel even duren , Jamaicanen zijn niet snel, maar ik zal zeggen dat hij het nakijkt . Vraag wel hier ook even de consequenties na , als je niet in Nederland woont of werkt bouw je geen aow op . Ik weet dat je drie maanden in Jamaica kan blijven met een visum , dan moet je weg , al is het 1 dag . ( Miami of Cuba zijn vlakbij ) . Maar ik zal het navragen , ik heb zelf mijn Jamaicaanse rijbewijs en TRN ( bewijs dat ik belasting betaal in Jamaica , onroerend goed belasting , ongeveer 60 euro/jaar) dus ik kan zonder problemen langer blijven . Ik kom erop terug zodra ik meer weet .

Nou, ik hoef helemaal niet meer terug te komen hahahha, als ik kan overleven daar!
Maar ik weet dat het niet zo eenvoudig ligt. Ik ben overal aan het rond informeren en wie niet waagt…
groeten Ellen Boogerd