Vanwege mijn gezondheid adviseren mijn artsen mij om eventueel te overwegen om te gaan emigreren.
Dit is al vaker voorgesteld maar nu weer en wel echt serieus dus ben ik er nu zelf ook meer mee bezig.
Vanaf september ga ik al een halfjaar naar Zuid Afrika om daar in het zonnetje aan de herfst/winter in NL te ontsnappen.
Dat is al wel een mooie tijd om te kijken of een ander klimaat mij zal helpen minder vaak ziek te zijn.
Enkel ben ik niet van plan om naar ZA te gaan emigreren en zit ik veel meer te denken aan Spanje. Heb er goede verhalen over gehoord ook van andere mensen die er vanwege gezondheid heen gaan. Ik zit dan wel een beetje vast aan de Costa Blanca of Zuid Spanje (Andalusië) omdat het daar het beste schijnt te zijn.
Nu ben ik wel heel benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met het wonen in Spanje en eventueel ook vanwege je gezondheid.
Waar woonde je? Is het betaalbaar? Sprak je de taal al? Maak je gemakkelijk contacten?
Ik zat er zelf aan te denken om na mijn ZA avontuur nu ook nog tijdje naar Spanje te gaan. De taal leren, de omgeving verkennen en kijken of het daadwerkelijk mij iets zou opleveren aan gezondheid.
In La Herradura heb ik al een school gevonden die in ruil voor werkzaamheden gratis Spaanse les aanbieden. Klinkt wel ideaal!
Misschien zijn er wel meer scholen die dat doen? Of hostels? Iemand enig idee?
Hi !!
Heb je reeds contact gehad met de school in La Herradura ? Ik ken hen namelijk persoonlijk (zie mijn advertenties op de wereldwijzer website bv). Ik werk t laatste jaar intensief met hen samen. Ik zou zeggen, neem eens contact met me op, ik kan je daar verder op weg helpen.
Hoi,
Dankjewel.
Ik heb inderdaad al contact gehad met de school in La Herradura.
Ik weet natuurlijk niet of we het over dezelfde school hebben maar dat zal vast.
Maar extra informatie is zeker niet verkeerd dus ik hoor graag meer.
Groetjes,
Jitske.
Voor de gezondheid zit je het best aan de Costa Blanca Zuid, is de gezondste plek in europa volgens de medici.
voor mij is het alvast het beste klimaat om te vertoeven. Heb ook gezondheidsproblemen en de enige weken dat ik zo goed als pijnvrij ben zijn diegene dat ik in Andalusie ben.
Gezien de crisis in Spanje, zou ik niet rekenen op werk daar,als je dat van plan was. De mensen zijn er ook nogal op zichzelf,vooral de oudere bevolking en het is er aardig vergrijsd. Contacten leggen gaat wel maar soms stug ,zeker als je de taal niet machtig bent. Maar voor mij blijft het mijn geliefkoosde stek en ik hou van het volk. Regio Jerez de la Frontera is de bevolking wat opener. Zalige stad trouwens.
Je voelt wel de spanningen onder de bevolking met de crisis nu, wat gezien de toestand nu wel heel normaal is.
Ik kan je eventueel wel doorverwijzen naar mensen die er nu enkele jaren wonen,regio Malaga en die je waarschijnlijk nuttige details kunnen geven.Laat maar weten! Groetjes,
Viviane
Ik woon ongeveer driekwart van het jaar in Andalusië en dat bevalt mij uitstekend. Vooral het droge klimaat zorgt ervoor dat ik geen pijn heb. Aangezien ik redelijk goed Spaans spreek en makkelijk contact maak ben ik redelijk geïntegreerd in het dorp waar ik woon. Mocht je interesse hebben naar de Sierra Nevada te verhuizen kun je natuurlijk altijd langs komen om te kijken hoe het landelijke rustige leven je bevalt.
Groetjes Marion
www.labalsa.nl