Ik ben op zoek naar mensen die me kunnen aan info helpen om het plannen en regelen (of eventueel mee wensen te reizen) bij mijn emigreren vanuit Belgie naar West Afrika, Nigeria.
Van zodra alles geregeld kan zijn zou ik willen vertrekken, alle info is welkom want ik wil toch wel zeker zijn dat alles in orde is en ik niet voor teveel verassingen kom te staan!!
Graag info omtrent het emigreren zelf, verzending van auto en inboedel naar daar, papieren voor werk om daar zelfstandig een bedrijfje op te starten als voorziening in elektriciteit en een garage voor auto en alle andere voertuigen verkoop en herstellingen carrosserie en mechaniek en eventueel ook invoeren van auto’s vanuit Belgie naar Nigeria!
eveneens info omtrent daar te trouwen met mijn vriendin die de Amerikaanse nationaliteit heeft en daar reeds woont.
Alle info en hulp en vragen van mensen met idem of deels ervaring in dit traject gelieve contact te nemen aub!
Hoi Tom,welkom op wereldwijzer!
Nou spijtig dat ik je dit moet zeggen Tom, het is algemeen geweten dat Nigeria geen veilig land is om te verblijven.
Er komt vrij veel criminaliteit voor en de spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen willen wel eens hoog oplopen.
Vermijdt in ieder geval gevaarlijke gebieden en samenscholingen in verband met terroristische aanslagen (Boko Haram)
Indien je nog meer vragen hebt over Nigeria,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Afrikareiscafe of op het wonen en werken in het buitenlandforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog !
groet,georgessiam.
Ik ben nu aan het verhuizen van Brussel naar Moskou. Ik kan je alleen helpen met de verhuisbedrijven die hier actief zijn.
In principe kun je elk verhuisbedrijf in de arm nemen. Uiteindelijk komen vaak toch dezelfde mannen opdraven. Zij worden ingehuurd via een derde. Het kan zijn dat het bedrijf eigen mensen heeft, maar dat heeft niet echt invloed op de prijs. Inpakken, ophalen, storage, verzending, uitpakken. Geen is naar mijn ervaring beter hierin dan een ander.
Waar zit dan wel verschil? De backoffice. Heeft die kennis van Nigeria? Hebben ze een eigen kantoor in Nigeria?
Dit is belangrijk omdat er wellicht speciale eisen gesteld worden door Nigeria. Dat kan bv zijn op het gebied van Antiek of illegale houtsoorten.
Ook kan het zijn dat de douane standaard moeilijk doet en jouw container bv 1 maand in de wachtrij laat staan. Dan moet je je voorbereiden op het schimmelvrij inpakken, of schimmelverzekeringen. Hitte, vocht etc. Dit soort kennis zit bij de backoffice.
(Rusland laat al jouw meubels gemakkelijk binnen, maar uit Rusland exporteren kan een probleem zijn. Alles wat antiek is of erop lijkt moet je van te voren aangeven bij het ministerie van cultuur, anders kan het zijn dat je hoge uitvoerrechten betaald of zelfs de meubels/objecten niet mag uitvoeren)
Degene die de offerte opsteld heeft soms kennis, maar probeerd uiteindelijk alleen maar iets aan jou te verkopen. Bel zeker de backoffice om te checken of ze weten waar ze aan toe zijn met Nigeria.
Uiteindelijk ging de keus tussen Interdean en Team. Beiden hebben een Eigen kantoor in Moskou. De prijs hebben we laten aanpassen naar beneden (8000). UTS was goedkoper, maar we hebben in het verleden 2 maal eerder van hen gebruik gemaakt en dat verliep nogal rommelig. Ze doen gewoon erg veel verhuizingen. Vandaar dat ze veel goedkoper zijn. Jij deelt een container met meerdere personen.