Emigreren naar Zuid-Korea

Hoi allemaal,

ik heb gisteren het bericht gekregen dat ik twee banen kan krijgen in zuid-korea.
Ik kan bij mijn vriendje wonen.
Nu vroeg ik me af wat ik allemaal moet doen om te emigreren.
Ik spreek de taal een klein beetje. Mijn vriendje leert me de rest.
De bedoeling is dat ik over 1 á 2 maanden daar heen ga voor goed.
Wie kan me vertellen wat ik allemaal moet doen en hoe?

Gr. Eric

Gefeliciteerd Eric! Ik ga toch die ‘vaderlijke’ vraag stellen: hoe zeker ben je van alles?

Mijn denkrichting: ik zou ‘thuis’ nog niet alle schepen verbranden en op een regulier toeristenvisum Zuid-Korea ingaan. Ik vermoed dat het eenmaal in Zuid-Korea makkelijker is om via de werkgever(s) een werkvisum te regelen. Daarnaast kun je de relatie ook eens flink op de proef stellen… En als alles goed gaat, kun je altijd nog uitschrijven bij de gemeente, ziektekostenverzekering opzeggen en dat soort dingen (althans, dat denk ik…).

Maar dit topic staat uiteraard open voor ander advies. Ik zou ook eens aan vriendlief vragen of hij de procedure in Zuid-Korea wilt uitzoeken. Scroll ook eens door dit forum, want er zijn topics met reizigers die tijdelijk in Zuid-Korea werk(t)en. Ben je inmiddels zelf al wat wijzer?

thanks^^
is goed dan begin ik met een toeristenvisum
wilde zo ie zo eerst 2/3 maanden kijken of het me allemaal bevalt of niet voordat ik alles stopzet hier

Beste Eric,

Wat super dat je dit gelukt is. Ik vroeg mij alleen af, hoe heb je die banen gevonden?

bedankt^^
ik ken iemand in korea die me de 2 banen aangeboden heeft

Oh whow dus je hebt eigenlijk gewoon echt super geluk dus haha. Mag ik vragen wat voor banen?:slight_smile: Gewoon uit interesse.

Heb je verder evt. nog tips of adviezen? Ik ben zelf namelijk nu dus ook heel erg op zoek:)