Volgend jaar Maart / April gaan wij emigreren naar Turkije, we gaan wonen in Mahmutlar een rustig plaatje bij Alanya. Ik werk via Internet en verdien zo mijn eigen inkomsten, hoe zit het dan met een werkvergunning en belasting betalen en hoeveel belasting ga ik ongeveer betalen? Weet iemand hier een beetje een antwoord op? Je mag me ook een PB sturen dan krijg je me msn adres mischien makkelijjker. Alvast bedankt
Dus geen werkvergunning, das vreemd ik verdien me eigen inkomsten ben eigen baas, lijkt me sterk als ik belasting wil betalen volgens de legale weg dat ze zeggen nee je hoeft niks te betalen want je mag niet werken hier of vergis ik me nu?
Als je een eigen bedrijf opzet, neemt Turkse mederwerker(s) in dienst is de kans groot dat je wel een werkvergunning krijgt. Hangt ook samen met het produkt/dienst dat je levert.
Je draagt immers bij, dmv te werk stellen van een Turkse burger, aan de Turkse economie.
Ik heb een bedrijf in een bv vorm, heb Turken op de loonlijst en die voeren het werk uit.
Ik ben grootaandeelhouder en niets kan gebeuren zonder mijn handtekening, ook de officiele Turkse directeur heeft een beperkte machtiging tot handelen, kan niet bankieren, aan-en verkopen van bedrijfsgoederen ect.
Dat kan je allemaal notarieel vast laten leggen.
Ik heb geen werkvergunning, ben officieel niet actief in het bedrijf en dit is geoorloofd.
Jandarma en Emniyet is er van op de hoogte en kunnen er mij er niet op aanspreken.
Is wel eens geprobeerd ( thanks to lieve buren die mij aangeklaagd hebben) maar wettelijk niet haalbaar.
Het is niet verboden een bedrijf te hebben als je zelf niet actief meewerkt.
Zaak is dus, dat aan te tonen, moet je beetje creatief mee zijn.
Het kost je de kosten van een personeelslid, en je te betalen belasting hangt af van je bedrijfsvorm en je op te geven omzet, die is bij iedereen hier fictief.
Je moet natuurlijk wel op de ene of andere manier zien te factureren.
Een Turkse boekhouder, (ben je zowiezo verplicht bij eigen bedrijf), zou je daar meer over kunnen vertellen.
En als je je klanten in Ned/Belgie hebt, kan je toch ook bedrijf daar aan houden, als je toch via int.net werkt?
hoe zit het met diploma’s om in een winkel te werken wat voor diploma kan je daar in nederland voor halen en ik wil in een buikdansschool in turkije /alanya les geven is dit mogelijk of een uitzend bureau voor buikdanseressen hoeveel kans heb je als nederlander op sit werk in turkije?